1. Paslaugos.lt
  2. Blogas
  3. Reklama, dizainas, spauda
  4. Kaip sutaupyti renkantis grafikos ...
Paskelbta 2019-10-02 , atnaujinta 2019-10-02

Kaip sutaupyti renkantis grafikos dizainerį? Startuolis „Doctor idea“ siūlys paslaugų abonementą

2019 m. spalio 1-ąją pradėjo veikti unikali dizaino paslaugų platforma. Platformoje teikiamos abonementinio tipo paslaugos – tai reiškia, kad už vieną fiksuotą mėnesio mokestį klientai galės gauti daugybę dizaino paslaugų. Paslaugos skirtos tiek ar tik pradedantiems reklamuoti savo prekės ženklą, tiek ir jau įsitvirtinusiems rinkoje vartotojams.

Paprasta sistema galės naudotis visi

Sistema – itin paprasta, jos kūrėjai stengėsi per daug neapkrauti klientų. Sistemos vartotojai gauna prisijungimo duomenis ir iškart gali formuoti užduotis. Prisijungę prie savo asmeninės paskyros, klientai nukreipiami į vieną iš 4 pateiktų pagrindinių dizaino darbų kategorijų (spaudai, internetui, pardavimams ir pakuotei) ir gali pasirinkti konkretų dizaino gaminį (pvz., plakatą). Tada vartotojas užpildo nedidelę klausimų formą, nurodydamas pagrindinę informaciją apie užsakymą.

„Norėdami iš klientų gauti kuo daugiau informacijos, pateikėme klausimus, tiesa, labai paprastus. Užpildžius formą, projektas startuoja. Vienu metu įgyvendinamas vienas projektas, nors sistemos vartotojai gali užpildyti ir kelias formas (užduočių lapus). Pastebėjome, kad jeigu pateikiant užsakymą nėra aiškios sistemos, prasideda chaosas. Todėl sukūrėme sistemą, kurioje viskas būtų protokoluojama, matytųsi statistika, kiekvienas buvęs, esamas ar parteiktas naujas projektas. Visi failai ir susirašinėjimai taip pat lieka platformoje“, – pasakoja vienas projekto įkūrėjų Deividas Šliažas.

Prisijungęs klientas mato, kada į sistemą buvo įkelti darbai, gali pateikti pastabas ir bendrauti su dizaineriais. Analogiškos platformos palengvina komunikaciją tarp paslaugų teikėjų ir klientų. Neradus trūkumų ir projektą patvirtinus, įkeliami galutiniai dizaino darbai ir klientas gali juos sėkmingai parsisiųsti.

„Doctor Idea" dizainas

Orientavimasis į kasdienius dizaino darbus

„Doctor idea“ labiausiai orientuojasi į skaitmeninę šių dienų rinkodarą – reklaminius skydelius, grafinius vizualus, infografikus ir kt. Taip pat platformoje bus galima užsakyti ir tradicinių rinkodaros priemonių: plakatų, brošiūrų, reklaminių tentų ir kt. Platforma labiausiai orientuojama į paprastus dizaino darbus, kurių klientams reikia labai skubiai.

Platformos kūrėjų paslaugos – labai patrauklios ir vystantiems komunikaciją socialiniuose tinkluose:

„Vidutinio dydžio, dideli verslai planuoja socialinių tinklų reklamines kampanijas kelioms savaitėms į priekį. Dažnai jiems reikia iki 10-ies ir daugiau vizualų, tad jie, atsidarę klausimų formas, gali įvesti duomenis ir iš karto pateikti užsakymą visiems dešimčiai dizaino darbų“, – sistemos privalumus vardija vienas idėjos autorių.

Paslaugos, pritaikytos pagal kiekvieno užsakovo poreikius Už paslaugas „Doctor idea“ platformoje mokamas fiksuotas mėnesio mokestis. Tačiau kitą mėnesį (ar kelis artimiausius mėnesius), kai dizaino paslaugų nebereikia, klientai ženkliai sutaupo, nes tada reklamai naudoja anksčiau paruoštus dizaino darbus. Beje, vartotojai gali pasirinkti vieną iš trijų skirtingoms reikmėms skirtų planų:

  • Planas „Pirmoji pagalba“, skirtas smulkesniesiems verslams.
  • Planas „Iškvietimas į namus“, skirtas agentūroms ir didesniems verslams.
  • Planas „Magiškasis eliksyras“ (numatomas ateityje), skirtas vystyti sudėtingiems kūrybiniams projektams. Priklausomai nuo pasirinkto plano, užsakovai galės prijungti daugiau komandos narių. Rinkodaros agentūroms, vienu metu dirbančioms su keliais skirtingais projektais, siūloma susikurti skirtingus prekės ženklų aplankus. Tai padės nepasimesti tarp įvairių projektų ir užduočių.

Puiki galimybė suklestėti ir smulkiajam verslui

Pasak D. Šliažo, labai dažnai smulkesnieji verslai atsiduria pavėsyje – juos užgniaužia didieji. Didžiosios įmonės turi rinkodaros skyrius, valdo daug skirtingų prekinių ženklų: prie kiekvieno jų dirba kelių grandžių rinkodaros specialistai, o biudžetai tikrai dideli. Tad mažieji verslai negali konkuruoti: jie arba renkasi nieko nedaryti, arba pasirenka labai ribotas rinkodaros priemones, arba bando kažką daryti patys. Bet dažnai sulaukia priešingo efekto. Ne kiekvienas smulkusis verslas gali pasisamdyti grafikos dizainerį, tačiau net jei ir galėtų, tai dar nereiškia, kad dizaineris bus „visų galų meistras“. „Doctor idea“ – skirtingų įgūdžių turinčių kūrėjų būstinė, kiekvienas čia dirba tai, ką išmano geriausiai.

Kūrybiniams projektams – kitos agentūros paslaugos

Naujosios platformos įkūrėjai jau kurį laiką svarstė, kaip kasdienius darbus atskirti nuo didelių kūrybinių projektų. D. Šliažas pasakoja, išskiria „Doctor idea“ ir kūrybinių agentūrų skirtumus:

„Kūrybinės agentūros kuria naują prekinį ženklą, „brainstormina“, atlieka vartotojų tyrimus ir pagal tai paruošia produktų pakuotes, tad šiuo atveju negalėsime suformuoti prekinių ženklų identiteto ir atlikti darbų, susijusių su animacija ar ypatingais meniniais projektais (pavyzdžiui, kai piešinius reikia piešti ranka).“ Įprastų pakuočių dizainą platformoje bus galima užsisakyti, tačiau, prireikus išsamių analizių, kas vyrauja ir kas konkuruoja lentynose, teks kreiptis į kūrybines agentūras.

Išloš tie, kurie aiškiai formuluos užduotis

D. Šliažas išskiria dviejų tipų klientus. Pirmieji – tiksliai suformuluojantys užduotis, ir dėl to dažniausiai tas užduotis pavyksta greitai įgyvendinti. Antrieji užduotis formuluoja sunkiai – tiesiog neturi vizijos ir nežino, ko tiksliai norėtų. Tad sistema bus draugiškesnė pirmųjų atžvilgiu.

„Šiuo projektu įvedame ir aiškią sistemą: gana dažnai pasitaikydavo nesusikalbėjimo atvejų. Tačiau jau ir anksčiau klientų prašydavome užpildyti tam tikras formas – tai palengvindavo užduotis, sumažindavo nesusikalbėjimų, ypač el. laiškais, riziką. Naujajame projekte daugiau laimės tie, kurie į mus jau kreipsis maždaug žinodami, ko nori“, – teigia D. Šliažas.

Nauda vartotojams: 90 proc. atvejų pavyks sutaupyti

Paslaugos.lt atliko tyrimą, kuriame fiksuota, kiek kiekviename mieste kainuoja konkretūs dizaino darbai. Reklamjuosčių kūrimo kaina – nuo 10 iki 50 eurų ir brangiau. Vidutinė vienos reklamjuostės kaina išeina apie 30 eurų. Tad jei Doctoridea.lt platformoje užsakoma bent 10 reklamjuosčių, paslauga atsiperka, o laisvai samdomų specialistų paslaugos išeina brangesnės. Klientai bet kuriuo atveju išloš, nes per dieną realu paruošti iki 1–2 užduočių.

„Skaičiuojame, kad jei per dieną kiekvienam atskiram klientui pavyks sukurti bent po 1 dizaino darbą, bendra paketo kaina jau bus mažesnė, nei samdant savarankiškai dirbantį grafikos kūrėją“, – teigia D. Šliažas.

„Doctor Idea" dizainas

Didesni įsipareigojimai klientams

Įgyvendinant reklamos, rinkodaros projektus labai svarbūs terminai. Gana dažnai laisvai samdomi grafikos dizaineriai turi daug užsakymų, tad negali greitai atlikti naujų užduočių:

„Tarkime, savarankiškai dirbantys grafikos dizaineriai yra lyg ir mažiau įsipareigoję klientams: tiesiog nėra nuotaikos, ir jie gali leisti sau nedirbti. Tad pasirinkę įmonę užsakovai jaučiasi ramesni. Aišku, specialistas specialistui ir įmonė įmonei nelygu – kiekvienu atveju reikia labai atidžiai pasirinkti, su kuo bendradarbiaujate“, – patirtimi dalijasi vienas platformos kūrėjų. „Doctor idea“ – kelių specialistų komanda, suteiksianti klientams nemažai garantijų. Pavyzdžiui, per 48 val. nuo užsakymo patvirtinimo įsipareigojama klientams pateikti pirmuosius dizaino variantus.

Idėja – unikali, panašių platformų pasaulyje yra vos kelios

„Doctor idea“ klientai galės naudotis Lietuvoje unikalia platforma. JAV yra panašių projektų, bet jų – kol kas vienetai. Europoje, o ypač Lietuvoje tai – pažangus startuolis.

Kaip ir daugelyje verslų, idėja keliems susibūrusiems dizaineriams kilo pastebėjus klientų poreikius – iš praktikos. Po to jie atliko analizę ir pastebėjo, kad vis daugėja vadinamųjų buitinių dizaino darbų. Taip ir gimė naujasis projektas. Iš viso pasiruošiamieji projekto darbai truko apie 10 mėn. Prie komandos prisijungė ne tik kūrybingi grafikos dizaineriai, bet ir patyręs IT specialistas.