Grafikos dizainerių kainos Lietuvoje, 2018-2019 m. Patarimai užsakovams.

Paskelbta 2018-12-03 , atnaujinta 2018-12-03

Norėdami profesionaliai pristatyti savo verslą, sunkiai išsiversite be grafikos dizainerio. Grafikos dizaineris pristatys Jūsų produktą ar paslaugą patraukliai, meniškai, o kartu ir funkcionaliai, atsižvelgdamas į jūsų tikslus ir auditoriją. Pagrindinis grafinio dizaino tikslas - parduoti.

2018-2019 m. kainų apžvalga ir palyginimas

Išanalizavome portale Paslaugos.lt pasiskelbusių grafikos dizainerių nurodytas kainas ir sudarėme kainų palyginimo lenteles skirtinguose miestuose. Lentelėse nurodoma orientacinė kaina, pradedančiųjų grafikos dizainerių kainos gali būti pigesnės, o populiariausių - brangesnės.

Kaip matome iš sudarytų lentelių, grafikos dizainerių kainos yra labai skirtingos, pavyzdžiui, logotipų kūrimo kainos svyruoja nuo 10 € iki 1000 €.
Valandinis įkainis dažniausiai skaičiuojamas vykdant pataisymo arba maketavimo darbus, kuomet nereikia produkto kurti iš naujo ir įdėti daug kūrybiškumo.

Vilnius

Matas Pigiausi Dažniausiai prašo Brangiausi
Logotipų kūrimas Už projektą nuo 10 nuo 100-200 nuo 1000
Interneto svetainių dizaino kūrimas Už projektą nuo 100 nuo 200-300 nuo 800
Skrajučių maketavimas Už projektą nuo 10 nuo 20-35 nuo 150
Banerių kūrimas Už projektą nuo 10 nuo 50 nuo 50
Vizitinių kortelių maketavimas Už projektą nuo 6 nuo 20-30 nuo 100
Produktų pakuočių, etikečių kūrimas Už projektą nuo 15 nuo 50 nuo 400
Knygų iliustravimas Už projektą nuo 20 nuo 100-200 nuo 400
Marškinėlių dizaino kūrimas Už projektą nuo 9 nuo 40-50 nuo 100
Kavinių ir restoranų meniu maketavimas Už projektą nuo 20 nuo 50-100 nuo 300
Lauko reklamos kūrimas Už projektą nuo 20 nuo 30-50 nuo 250
Atvirukų dizainas Už projektą nuo 9 nuo 20-30 nuo 100
Valandinis įkainis Už valandą nuo 3 nuo 10-20 nuo 55

Kaunas

Matas Pigiausi Dažniausiai prašo Brangiausi
Logotipų kūrimas Už projektą nuo 20 nuo 100 nuo 1000
Interneto svetainių dizaino kūrimas Už projektą nuo 40 nuo 100 nuo 1000
Skrajučių maketavimas Už projektą nuo 10 nuo 20 nuo 80
Banerių kūrimas Už projektą nuo 6 nuo 15-20 nuo 50
Vizitinių kortelių maketavimas Už projektą nuo 5 nuo 15-20 nuo 50
Produktų pakuočių, etikečių kūrimas Už projektą nuo 10 nuo 50 nuo 200
Marškinėlių dizaino kūrimas Už projektą nuo 8 nuo 15-30 nuo 50
Kavinių ir restoranų meniu maketavimas Už projektą nuo 20 nuo 30-80 nuo 200
Lauko reklamos kūrimas Už projektą nuo 15 nuo 40-50 nuo 70
Atvirukų dizainas Už projektą nuo 10 nuo 15-40 nuo 60
Valandinis įkainis Už valandą nuo 5 nuo 10-20 nuo 30

Klaipėda

Matas Pigiausi Dažniausiai prašo Brangiausi
Logotipų kūrimas Už projektą nuo 20 nuo 100 nuo 500
Interneto svetainių dizaino kūrimas Už projektą nuo 150 nuo 200-400 nuo 1000
Skrajučių maketavimas Už projektą nuo 15 nuo 30 nuo 80
Banerių kūrimas Už projektą nuo 6 nuo 15-20 nuo 50
Vizitinių kortelių maketavimas Už projektą nuo 5 nuo 20-30 nuo 100
Produktų pakuočių, etikečių kūrimas Už projektą nuo 10 nuo 20-30 nuo 150
Marškinėlių dizaino kūrimas Už projektą nuo 15 nuo 20-50 nuo 100
Kavinių ir restoranų meniu maketavimas Už projektą nuo 20 nuo 30-80 nuo 200
Lauko reklamos kūrimas Už projektą nuo 15 nuo 40-50 nuo 70
Atvirukų dizainas Už projektą nuo 10 nuo 15-40 nuo 60
Valandinis įkainis Už valandą nuo 5 nuo 10-20 nuo 15

Kiti miestai

Matas Pigiausi Dažniausiai prašo Brangiausi
Logotipų kūrimas Už projektą nuo 5 nuo 50-100 nuo 200
Interneto svetainių dizaino kūrimas Už projektą nuo 120 nuo 150 nuo 550
Skrajučių maketavimas Už projektą nuo 5 nuo 15-20 nuo 30
Banerių kūrimas Už projektą nuo 5 nuo 15-20 nuo 70
Vizitinių kortelių maketavimas Už projektą nuo 5 nuo 15-20 nuo 40
Produktų pakuočių, etikečių kūrimas Už projektą nuo 10 nuo 40 nuo 50
Marškinėlių dizaino kūrimas Už projektą nuo 10 nuo 40 nuo 50
Kavinių ir restoranų meniu maketavimas Už projektą nuo 15 nuo 30-50 nuo 100
Lauko reklamos kūrimas Už projektą nuo 20 nuo 40 nuo 50
Atvirukų dizainas Už projektą nuo 10 nuo 15-40 nuo 60
Valandinis įkainis Už valandą nuo 5 nuo 10-20 nuo 15

Nuo ko priklauso kaina?

Kiekvienas dizaineris kainą nustato pagal savo asmeninius kriterijus: patirtis, talentas, naudojama įranga, investavimas į savo išsilavinimą, darbui skiriamas laikas, pateikiami variantai ir kt. Kainos priklauso ir nuo pačio logotipo pobūdžio. Jeigu tai logotipas renginiui, konferencijai, į jį nėra investuojama tiek daug laiko ir jėgų, o jo naudojimas bus ribotas, todėl ir kaina bus atitinkamai pigesnė, tačiau įmonės logotipo sukūrimas yra labai atsakingas darbas, kadangi tai bus pagrindinis prekės ženklo elementas ir keičiamas labai retai (idealiu atveju nekeičiamas visai), todėl prie jo sukūrimo dizaineris gali užtrukti dešimtis valandų.

Įprastai užsisakius logotipą pateikiami 3-6 skirtingi variantai, pasirinktas variantas tobulinamas iki užsakovą tenkinančio rezultato, o visas projektas užtrunka apie 1- 3 savaites.

Užsisakius pigesnį logotipo variantą gausite logotipų failus (formatai spaudai, internetui,spalvotas ir juodai baltas variantas), o užsisakius brangesnį kartu gausite ir naudojimo vadovą kuriame bus nurodytos naudojimo taisyklės (brandbook). Kadangi logotipas atlieka firmos identiteto funkciją, jo naudojimas turi būti griežtai reglamentuotas. Naudojimo taisyklėse bus nurodyta, kokios yra logotipos spalvos ir jų kodai, šriftai, logotipo užimamas plotas, proporcijos ir atstumai tarp elementų, saugos zona, minimalus dydis, neleistini naudojimo būdai, kaip naudoti ant skirtingų fonų bei pozicionuoti ant nuotraukos. Dažniausiai tokiose taisyklėse bus nurodyta, jog yra draudžiama keisti logotipo kompoziciją, jį iškraipyti, nukirpti ar kitaip riboti.

Tokios taisyklės yra vadinamos anglišku žodžiu „brandbook“ (lietuviškai vadinamas įvairiai: firmos stiliaus knyga, stiliaus vadovas, logotipo naudojimo vadovas, prekės ženklo vadovas ir pan.), kuris dažnai apima ne vien tik logotipą, tačiau ir kitus stiliaus elementus. Į firmos stiliaus knygą gali būti įtraukiama prekės ženklo idėja , vertybės, pozicija, tikslai, istorija. Šis vadovas yra reikalingas firmos stiliaus vientisumui išlaikyti.

Kam reikalingas grafikos dizainas?

  • Kurti identitetą. Paprastai identitetas prasideda nuo logotipo, kadangi logotipas yra prekės ženklo pamatas. Kurdamas logotipą grafikos dizaineris atsižvelgia į tikslinę auditoriją, spalvų ir formų įtaką žmogaus suvokimui ir emocijoms, meno harmonijos taisykles, situaciją rinkoje, įmonės ar prekės ženklo tikslus.
  • Gražinti, kurti estetiką. Tai dažniausiai naudojama grafinio dizaino elementų funkcija - nuo reklamos iki knygų viršelių ir produktų pakuočių ir kitų dalykų. Nors turinys ir funkcijos yra svarbiausi naudingo produkto bruožai, tačiau žmogui labai svarbu ir estetika bei stilinga išvaizda.
  • Perduoti informaciją. Ši grafinio dizaino elementų funkcija yra ypatingai naudojama kuriant įvairias sąsajas, interneto svetaines, instrukcijas, gidus.
  • Palengvinti navigaciją. Tikslingi grafikos dizaino elementai pagerina naudojimąsi interneto svetaine ar mobiliąja programėle. Tai turi didelės įtakos konversijoms.

Populiariausi grafikos dizainerių tipai

  • Logotipų dizaineris
  • Prekės ženklo dizaineris (apima visus elementus, kuriais įmonė pristato savo identitetą: logotipas, spalvos, šriftai, vizitinės kortelės, svetainės, socialinė medija ir t.t.)
  • Interneto svetainių dizaineris
  • User Experience dizaineris (nustato, kokia bus vartotojo patirtis sąveikaujant su produktu)
  • Pakuočių dizaineris
  • Video dizaineris/animatorius

Grafikos dizainas yra labai plati sritis, o technologijos ir priemonės keičiasi labai greitai, todėl specialistas turi būti nuolat atnaujinantis savo žinias. Kiekvienas dizaineris turi savo specializacijos sritį (ar sritis), todėl rinkdamiesi dizainerį atkreipkite dėmesį, kokie yra jo vyraujantys darbai. Fantastiškų logotipų kūrėjas nebūtinai mokės sukurti tokią pat nuostabią ir funkcionalią interneto svetainę (arba išvis neteiks tokios paslaugos). Jeigu jums reikalingas tik logotipas, ieškokite logotipų dizainerio, tačiau, jeigu jaučiate, jog vien logotipo neužteks - ieškokite žmogaus, kuris gali sukurti visą identitetą. Kuriate mobiliąją programėlę? Samdykite UX dizainerį.

Ką apgalvoti prieš pradedant grafikos dizainerio paiešką?

  • Žinokite, kokie darbai bus reikalingi (logotipas, plakatas, interneto svetainė ir pan.). Tai padės išsirinkti dizainerį pagal jo specializaciją.
  • Koks Jūsų biudžetas? Neišvengiamai šis klausimas iškils projekto eigoje, tad geriau apie tai pagalvoti iš anksto. Grafikos dizainerių darbų kainos yra labai skirtingos, todėl iš karto rinkitės iš atitinkančių jūsų biudžetą.
  • Žinokite, kokie grafikos dizainerio įgūdžiai bus reikalingi.
  • Apgalvokite savo viziją. Kuo aiškiau žinosite, ko norite, tuo geresnio rezultato sulauksite. Surinkite kuo daugiau pavyzdžių, kurie ją atspindėtų viziją (pvz., panašūs logotipai). Kartais gali būti sunku išreikšti žodžiais, kokio rezultato tikitės, todėl pavyzdžiai tikrai padės dizaineriui suprasti užduotį.
  • Nusistatykite realius lūkesčius. Turėkite omenyje, jog dizaineris nėra programuotojas ar kūrybos direktorius. Taip pat nesitikėkite gauti idealų darbą pirmuoju eskizu.
  • Žinokite, koks Jūsų dizaino tikslas? Ką norite tuo pasiekti?
  • Kokia galutinė darbų atlikimo data? Dizainerio pradėkite ieškoti iš karto, kai nusprendžiate, koks darbas bus reikalingas. Populiariausi dizaineriai yra užsakomi pusmečiui į priekį.
  • Apibrėžkite tikslinę auditoriją. (Kam skirtas Jūsų dizainas: vaikams, moterims, vyrams, verslininkams ir pan.)

Kaip išsirinkti tinkamiausią?

  • Peržiūrėkite darbų portfolio. Dauguma dizainerių turi savo stilių, tad išsirinkite darbus, kurių stilius ir išpildymas jums labiausiai patinka.
  • Pasiteiraukite, kokia dizainerio patirtis. Pradedančiojo dizainerio, kuris nedaug metų specializuojasi pasirinktoje srityje, darbas kainuos pigiau, tačiau rizikuosite, jog bus įvelta klaidų.
  • Patikrinkite atsiliepimus internete, dizainerio socialinius profilius, kad galėtumėte įsitikinti, ar tai yra tikras žmogus (gali pasitaikyti sukčiavimo atvejų, kuomet įkeliami svetimi darbai, paimami pinigai, o “dizaineris” dingsta.
  • Pabendraukite su pasirinktu kandidatu gyvai arba per vaizdo pokalbį ir atkreipkite dėmesį, kaip specialistas bendrauja, ar išklauso jūsų viziją, pateikia savo pasiūlymų.
  • Prieš užsisakant didelės apimties darbą, apsvarstykite bandomojo dizaino galimybę (turėkite omenyje, jog už bandomąjį darbą turėsite sumokėti).
  • Paklauskite, kokios informacijos dizaineriui reikės iš jūsų.

Galutinis susitarimas- į ką atkreipti dėmesį?

  • kiek dizaino variantų bus pateikta?
  • Kiek kainuoja papildomi variantai? (jeigu neišsirenkama pirmąjame etape)
  • Kokios darbų datos: kada pateikiami eskizai, kada galutinis darbas?
  • Kiek galite prašyti pataisymų?
  • Kas yra laikoma pataisymu, o kas - nauju užsakymu?
  • Ar reikia mokėti papildomai už pataisymus?
  • Kokiais formatais pateikiami darbai? (ai, eps, pdf, jpeg, png)
  • Ar gausite naudojimo vadovą (brandbook), kuriame bus nurodytos naudojimo taisyklės, spalvų kodai, šriftai ir t.t.?
  • Kiek laiko dizaineris saugos darbinius failus?
  • Kokiu būdu vyks atsiskaitymas už darbą?
  • Ar reikalingas avansas?
  • Sutarties nutraukimo sąlygos: kada grąžinamas avansas, kada ne?
  • Nenumatytos situacijos
  • Konfidencialumas (Ar dizaineris galės darbus rodyti savo portfolio? Ar slapta informacija apie Jūsų įmonę bus reikalinga kuriant dizainą?)

Kaip dirbti su grafikos dizaineriu?

Dirbdami su dizaineriu bendraukite el. paštu, taip užtikrinsite, jog bus mažiau nesusipratimų ir visos jūsų pastabos neliks užmirštos. Aiškiai komunikuokite savo norus, viziją ir pastabas. Pateikdami pastabas, pasistenkite pajausti, kas konkrečiai dizainerio darbe jums nepatinka ir pateikite konkrečius pasiūlymas (pakeisti spalvą, šriftą ir pan.), vengdami tokių abstrakčių pasakymų kaip “norėtųsi, jog būtų įsimintinesnis”.

Kiekvienas dizaineris turi savo darbo planą, tačiau preliminarus planas būtų toks:

  1. Papasakosite savo viziją
  2. Dizaineris pateiks Jums keletą klausimų
  3. Sumokėsite avansą
  4. Per 7-10 dienų gausite pirmuosius pasiūlymus
  5. Pasirinksite vieną variantą
  6. Pateiksite savo pastabas, pasiūlymus
  7. Per kitas 7 dienas dizaineris ištobulins pasirinktą variantą
  8. Sumokėsite likusią pinigų dalį ir gausite paruoštus failus.

Klausimai, kurių gali klausti dizaineris

  • Kokia jūsų veiklos sritis?
  • Kokie turėtų būti užrašai?
  • Koks jūsų veiklos šūkis?
  • Kokia frazė apibūdina jūsų įmonę?
  • Kokių detalių pageidaujate?
  • Kokių spalvų norėtumėte?
  • Kas patinka ir nepatinka Jūsų konkurentų naudojamuose dizainuose?
  • Koks turėtų būti dizaino stilius (modernus, abstraktus, minimalistinis, prabangus, jaunatviškas, žaismingas, retro, solidus, kt.)?
  • Kokia emocija turėtų vyrauti (švelni, griežta, gera, linksma, niūri kt.)?
  • Kur dizainas bus naudojamas?

Kokios dažniausios nepatyrusių grafikos dizainerių klaidos?

  1. Naudojama per daug šriftų arba nederantys tarpusavyje šriftai
  2. Naudojama per daug kontrastų ir spalvų, kad dizainas atrodytų įsimintinas, tačiau į tokį dizainą nebus malonu žiūrėti.
  3. Dizainas per daug užkrautas, nepaliekama erdvės
  4. Per daug kūrybiškumo. Kiekvienas elementas turi turėti psichologinį pagrindimą, o per daug išsiskiriantis darbas sukelia atmetimo reakciją.
  5. Kopijuojami kitų darbai.

Papildykite šį straipsnį užsakovams naudinga informacija ir tapkite straipsnio remėju. Susisiekite elena@paslaugos.lt

Komentarai

Prisijunkite

Norėdami komentuoti, turite prisijungti arba užsiregistruoti.