1. Paslaugos.lt
  2. » Blogas
  3. » Naujienos ir patarimai
  4. » Darbas su „freelanceriu“: TOP 5 ...

Darbas su „freelanceriu“: TOP 5 užsakovų klaidos

Paskelbta 2019-04-02
  • Persiųsti
Nuoroda nukopijuota

Paskutiniuosius keletą metų galime drąsiai vadinti „freelancerių“ era. Laisvai samdomi darbuotojai gali padėti beveik kiekvienoje gyvenimo srityje: nuo programavimo iki namų remonto ar vestuvių organizavimo. Jei esate organizacija, jums nereikia samdyti papildomų darbuotojų, o fiziniai asmenys turi galimybę kvalifikuotas paslaugas gauti kur kas pigiau nei iš įmonių, todėl laimi visi. Visgi bendradarbiavimas su „freelanceriais“ ne visada tik rožėmis klotas. Dažnai tenka išgirsti, kad laisvai samdomi darbuotojai nepatikimi, neišpildo lūkesčių arba su jais sunku susikalbėti. Bet ar tikrai visada kaltas tik „freelanceris“? Kokias klaidas dažnai darome mes?

1. Aiškiai nesuformuluojame užduoties

Auksinė taisyklė, kuri galioja bet kokioje srityje – kuo aiškiau ir detaliau pateiksite užduotį, tuo greičiau ir sklandžiau visas procesas vyks. Tačiau daugelis žmonių vis dar galvoja, jog pakanka pasakyti, kad jam reikia padaryti lankstinuko maketą, suorganizuoti parduotuvės atidarymą ar sukurti internetinę svetainę, o visomis detalėmis pasirūpins „freelanceris“. Kad ir kaip norėtųsi, kad kiti skaitytų mūsų mintis, taip nebūna. Turite pateikti aiškius užduoties tikslus ir nurodymus, parodyti pavyzdžių arba susitikti akis į akį ir pasidalinti savo vizija. Samdant įmonę šį darbą atlieka projektų vadovai ar vadybininkai, dėl kurių paslaugos įkainiai ženkliai didesni. Tad jei norite sutaupyti ir dirbti su „freelanceriu“, turėsite patys maksimaliai įsitraukti į procesą bei jį prižiūrėti.

2. Neįvertiname užduoties masto

Dar viena problema, kuri dažnai pasitaiko dirbant su laisvai samdomais darbuotojais yra ta, kad užsakovai neįvertina užduoties masto ir jai atlikti reikalingų resursų. Jiems atrodo, kad parašyti straipsnį, sukurti logotipą ar namuose iškloti grindis – juokų darbas, todėl „freelanceriai“ yra spaudžiami į nerealius terminus arba minimalų biudžetą. Nepamirškite, kad iš greitai, pigiai ir kokybiškai galite pasirinkti tik vieną. Jei rasite žmogų, kuris jums analogišką darbą atliks ženkliai greičiau ir pigiau nei rinkos kaina, gali būti, kad kažkur pasislėpęs „kabliukas“. Galbūt jis mažiau patyręs, neturi reikiamų įgūdžių arba pats gerai nesuprato užduoties, todėl ją atliks ne pagal reikalavimus. Jei jums rūpi kokybė, suteikite pakankamai laiko ir sąžiningą užmokestį – tai „freelancerį“ motyvuos paslaugą atlikti kaip įmanoma geriau ir nueiti vadinamąją ekstrą mylią.

3. Peržengiame profesionalaus bendravimo ribas

Yra žmonių, kurie pasamdę „freelancerį“ galvoja, kad gali jį išgręžti iki paskutiniųjų. Kadangi įmonėse įkainojama kiekviena papildomo darbo minutė, įsivaizduojame, jog laisvai samdomas darbuotojas visą savo laiką ir energiją skirs tik mums. Taip prasideda noras, kad „freelanceris“ už dyką konsultuotų ir kitais, su užduotimi nesusijusiais klausimais, skambučiai vėlų vakarą ir savaitgaliais, nesibaigiančios korekcijos arba prašymai kokį nors papildomą darbą atlikti čia ir dabar, nes juk negi sunku viską mesti ir pulti padėti? Svarbu suprasti, kad jūs nesate vienintelis klientas, o „freelanceris“, kaip ir samdomas darbuotojas, turi savo darbo valandas, grafiką ir į priekį sudėliotus planus, todėl su juo turite elgtis taip pat, kaip elgtumėtės su įprastu įmonės darbuotoju – išlaikant profesionalų bendravimą ir atitinkamas ribas.

4. Stokojame konstruktyvios kritikos

„Freelancerius“ samdome todėl, kad kažko nemokame, neturime reikiamų įgūdžių ir mums reikalinga specialisto pagalba. Nepaisant to, kartais klientai jaučiasi geriau žinantys ar išmanantys tą sritį ir pradeda pernelyg kištis į procesą, mokyti, kaip reikia dirbti, arba išsako neaiškią, nepagrįstą kritiką. Neargumentuota kritika ir tokie komentarai kaip „man nepatinka“, „padaryk geriau“, „tikėjausi kažko kito“ nesuteikia jokios konkrečios informacijos, todėl bandydamas išsiaiškinti, ką reikėtų koreguoti, „freelanceris“ tiesiog atsimuša į sieną. Emocijas palikite nuošalyje ir kritiką išsakykite racionaliai, pasitelkiant faktus bei aiškias pastabas. Pavyzdžiui, jei interjero dizaineris atsiuntė jums vizualizacijas, kurios neatitiko lūkesčių, užuot pasakę, kad jums nepatinka ir darbas atliktas prastai, pabandykite papasakoti, kokį stilių įsivaizdavote, kokios spalvos, išdėstymas turėtų būti arba pateikite aiškesnių pavyzdžių. Darbas su kitu žmogumi – nuolatinis dialogas. Jei į jį nesileisite, užkirsite kelią sklandžiam bendradarbiavimui, o nuolatinė kritika užblokuos „freelancerio“ kūrybiškumą ar motyvaciją.

5. Nepasirašome paslaugų pirkimo-pardavimo sutarties

Geriausias būdas apsisaugoti nuo nekokybiškai atlikto darbo, vėluojančių terminų arba staiga lyg į vandenį pradingusio „freelancerio“ – aiški paslaugų pirkimo-pardavimo sutartis. Deja, daugelis užsakovų vis dar pasitiki žodžiu, dėl ko vėliau gali nusvilti abi pusės. Parengę detalią sutartį, kurioje numatysite užduoties pobūdį, apimtis, paslaugos įkainius, atlikimo terminus ir kitas reikiamas detales, galėsite jaustis saugiau ir suteiksite papildomą garantiją „freelanceriui“, kuris labiau pasitikės jumis kaip užsakovu. Jei nežinote, kaip formuoti paslaugų pirkimo-pardavimo sutartį ar priėmimo-perdavimo aktą, jų šablonus rasite čia.

Komentarai

Prisijunkite

Norėdami komentuoti, turite prisijungti arba užsiregistruoti.