Turinio strategija ir turinio marketingas (rinkodara)

Turinio strategija ir turinio marketingas (rinkodara) (2)

Marius Kuitniauskas Marius Kuitniauskas parašė temoje „Rinkodara“

Turinio rinkodara yra rinkodaros rūšis, kur kuriamas ir platinamas naudingas turinys su tikslu pritraukti, įsigyti ir suaktyvinti aiškiai apibrėžtą ir pažįstamą tikslinę auditoriją, kuri turi atlikti tam tikrus į pelną nukreiptus veiksmus. ContentMarketingInstitute.com apibrėžimas.


Tai kas yra ta turinio rinkodara paprastų žmonių kalba? Apibrėžimus palikime mokslo žmonėms, o patys pasigilinkime į tai, apie ką visada žinojome, nuolatos stebėjome, bet taip iki šiol tiesiog nevadinome.


Turinio marketingas (rinkodara): istorija

Viskas prasidėjo 2004 metais, kai leidėjas ir atvirojo kodo šalininkas Tim O'Reilly per Web 2.0 konferenciją pasauliui pristatė ir paaiškino, kas yra antrosios kartos žiniatinklis – Web 2.0. Tai internetas, kuris yra kuriamas žmonių, kuriame visi žmonės bendrauja tarpusavyje, laisvai dalinasi informacija, diskutuoja apie ją, bendrauja su verslu internetu ir viešai. Tais pačiais metais buvo sukurtas ir Facebook socialinis tinklas, taigi jau kitais metais visas šis web 2.0 reikalas įgavo ir atitinkamą pagreitį. Tada ir pradėta kalbėti apie turinio rinkodarą, nes iškilo paprasta dilema – kaip suvaldyti apie tam tikrus prekės ženklus kuriamą VARTOTOJŲ informaciją ir turinį – atsiliepimus, forumų žinutes, straipsnius, dienoraščio įrašus, įvairias prezentacijas, juokingus video, iliustracijas ir judančius paveikslėlius – GIFus. Vartotojų kuriamo turinio įvairovė buvo milžiniška, todėl rinkodaros specialistams reikėjo išmokti dirbti su tuo turiniu savo naudai. Taip ir pradėjo vystytis turinio marketingas.

Tiesa, jau tada jis nebuvo kažkas naujoviško ir unikalaus. Tikrosios turinio rinkodaros ištakos siekia dar XIX amžių. Dar 1895 metais žemės ūkio technikos gamintojas John Deere (jis iki šiol žinomas, kaip žalių traktorių gamintojas) pradėjo leisti žurnalą „The Furrow“, kuriame pateikė nemažai straipsnių žemdirbiams su patarimais, kai auginti efektyviau ir iš žemės ūkio produkcijos uždirbti daugiau. Šių straipsnių tikslas buvo padėti žmonėms ūkininkauti, o tuo pačiu ir pasiūlyti John Deere gaminamus žemės ūkio padargus. Neįkyriai, netiesiogiai, rekomenduojančiu, o ne įsakmiu tonu.

1895 metai turinys buvo gana paprastas – straipsniai, iliustracijos, brėžiniai, jau buvo prasidėjusios ir nuotraukos. Praėjus daugiau nei šimtmečiui, turinys iš esmės nepasikeitė, tačiau jį gali kurti ne tik profesionalūs žurnalistai ir leidėjai, bet ir įvairių sričių specialistai.


Turinio marketingas (rinkodara): reklama

Pakaks istorijos pamokėlių, pereikime prie konkrečių dalykų. Turinio rinkodara gamina reklamą. Tai nėra reklaminiai klipai per televiziją. Tai nėra lauko plakatai. Tai nėra gražus puslapis žurnale.

Tai yra tam tikras turinys, kuriame tiesiogiai ar netiesiogiai reklamuojamas tam tikras prekės ženklas, produktas ar paslauga. Nebūtina net minėti tikslaus pavadinimo, pakanka tik sukelti skaitytojų reakciją į tam tikrą produktą ar paslaugą, ir šie puls patys ieškoti informacijos. Aišku, tada jie suras tuos, kas jau atviru tekstu norimą produktą ar paslaugą parduoda. Reklama turinyje yra dažnai neįkyri, kartais vos pastebima.

Štai pavyzdžiui šis video. Jis yra reklaminis. Spėkite, ką jis reklamuoja?

Teisingai, tai populiaraus mineralinio vandens reklama, kuri iš pažiūros skirta užsienio rinkai, nors iš tiesų – Lietuvos ir Rytų Europos vartotojams.

Reklamuoti galima praktiškai viską – vinis su keturkampėmis galvutėmis ir naujausią Maserati modelį – turinio rinkodara tam puikiausiai tinkama.

Koks turinys yra populiariausias, kurį reiktų rinkti?

Štai pilnas sąrašas:

  • Elektroninės knygos;
  • Socialinių tinklų ir forumų žinutės ir diskusijos, komentarai;
  • Atsiliepimai apie prekes ir paslaugas;
  • Straipsniai tinklaraščiuose ir interneto žiniasklaidoje;
  • Instrukcijos, naudojimosi vadovai;
  • Naujienlaiškiai;
  • Literatūros kūriniai;
  • Video klipai YouTube;
  • Tinklalaidės (podcastai);
  • Prezentacijos;
  • Judantys paveiksliukai (GIFai);
  • Brėžiniai, iliustracijos, karikatūros, infografikai;
  • Paprastos produktų, paslaugų ar asociatyvios iliustracijos;
  • Interaktyvus turinys – panoraminės nuotraukos, virtualūs 3D turai;
  • Flash ir HTML5 žaidimai.

Visas šis turinys yra laisvai prieinamas internete.


Kas kuria šį turinį?

Pats reklamos užsakovas, profesionalūs rašytojai, tos verslo srities konsultantai ir ekspertai, pats vartotojas.

Nuo kūrėjo priklauso tik turinio sukūrimas, tačiau čia jau laikas papasakoti ir apie turinio strategiją.


Turinio strategija

Turinio strategija yra ne tas pats, kas turinio marketingas. Tai pastarojo dalis, kuri pateikia aiškias gaires, taisykles, prognozes apie turinio kūrimą, jo platinimą ir iškeltų tikslų įgyvendinimą. Jei dar paprasčiau, tai turinio strategija yra paprasčiausias planas:

  • kokį straipsnį parašyti (ar sukurti kitą turinio rūšies „gabalą“);
  • kaip pristatyti norimą paslaugą ar produktą;
  • kas tai turi padaryti;
  • kas turi publikuoti;
  • kur ir kada turinys bus publikuojamas;
  • kaip jis bus populiarinamas po publikavimo;
  • kaip vartotojui nebus leidžiama to turinio pamiršti po 3 ar 6 mėnesių;
  • kaip nuorodos turinyje gali pasitarnauti įmonės puslapio pozicijų Paieškoje pagerinimui (SEO);
  • kaip reikės apskaičiuoti turinio naudą – žinomumą ar pardavimus.

Juk tai daro Ryšių su Visuomene agentūros! Ne viską. RsV agentūrų tikslas – padėti inicijuoti turinį, sukurti arba padėti sukurti profesionalams ir pirmą kartą populiarinti. Toliau – jau užsakovo rinkodaros skyriaus bėdos... Štai dėl to rinkodaros skyrius ir turi kurti turinio strategijas, o paskui nuspręsti, kam dalis darbų bus patikėta – RsV agentūrai ar kitiems pavieniams tam tikrų sričių specialistams.


Turinio rinkodara ir SEO

Turinio rinkodara ir SEO

Turinys visas internete. Puiku! Jame yra nuorodos į įmonės puslapį ar kitą turinį, kuriame kvietimas pirkti ar užsisakyti yra pateikiamas be užuolankų. Tos nuorodos yra labai vertinamos Google paieškos. Google ne kartą yra pabrėžusi, kad turinio rinkodara yra puikiausias būdas gauti kokybiškų nuorodų iš kitų puslapių ir susijusio turinio. Kuo nuorodos geresnės, tuo įmonės puslapis gauna daugiau naudos.

Populiariausia turinio strategijos forma yra tinklaraščiai ir straipsniai tinklaraščiuose ir regioninėje bei respublikinėje spaudoje, interneto žiniasklaidoje.


Kiek kainuoja turinys?

Turbūt dabar smulkusis verslas svarsto – čia tikrai ne mums. Čia didžiųjų reklamos būdas, nes tai, turbūt, reikalauja itin didelių investicijų... Deja, tai klaidinga nuostata. Turinio rinkodara yra vienas iš pigiausių formų reklamuoti savo verslą. Paskaičiuokime. Turinio strategija numato, kad bus rašomi tam tikri straipsniai apie įmonės veiklą ir talpinami tam tikrose žiniasklaidos priemonėse po 1 kartą per mėnesį. Per 12 mėnesių parengiami 12 kokybiškų straipsnių skirtingose žiniasklaidos priemonėse.

1 valanda per mėnesį bus sugaištama turinio publikavimui organizuoti.
2 valandos bus sugaišta derinant turinį su rašytoju.
1 valanda bus skiriama reklamai per socialinius tinklus ir kitur.

Iš viso 4 valandos darbuotojo laiko. Sakykime, jos įkainotos 100 litų. Turinio paruošimas (tai nedidelis straipsnelis) kainuos dar 100-200 litų. Taigi vieno mėnesio išlaidos turinio rinkodarai – vos 500-600 litų. Per metus – 6000-7200 litų. Tiek kainuoja kelių dienų reklama Delfi portale, ir tai ne matomiausioje pozicijoje…

Kainos gąsdina? Turint omenyje, kad sukurtas turinys klientus ves tol, kol jis bus publikuotas ir randamas, tai itin efektyvi reklamos forma. Bet tinka ne visiems.


Kam reikalinga turinio rinkodara?

Turinio rinkodara reikalinga toms verslo sritims, kurių produktai ir paslaugos labai smarkiai nesikeičia, taip pat toms įmonėms, kurios rūpinasi ilgalaike veikla, ir perspektyvomis. Tai yra beveik visam paslaugų sektoriui, prekybininkams, kurie atstovauja tam tikrus prekinius ženklus, stiprių prekės ženklų valdytojams. Tai nieko bendro su įmonės dydžiu neturi. Nesvarbu, ar tai Coca-Cola, ar laisvadarbė kirpėja, turinio strategija gali padėti pasiekti užsibrėžtų tikslų. Nebrangiai, žmogiškai, efektyviai.


Ar jūs savo tikslų pasiektumėte su turinio rinkodara?

Apie autorių

Marius Kuitniauskas

Marius yra profesionalus tinklaraštininkas, rašantis verslo, el. komercijos, reklamos internete, SEO, turinio kūrimo ir kt. temomis. Šioje srityje jis dirba daugiau nei 12 metų, todėl turi, ką pasakyti, pasidalinti patirtimi ir žiniomis. Šiuo metu Marius vadovauja rašytojų agentūrai „Rašytojas.lt”, kuri užsiima įvairių tekstų internetui ir straipsnių rašymu.

Komentarai

Rašyti

Rytis Štreimikis Rytis Štreimikis

Puikus straipsnis. Išsamus ir struktūrizuotas. Rekomenduoju kiekvienam e-verslui.

Almas Rupšlaukis Almas Rupšlaukis

Pirmieji turinio rinkodaros pavyzdžiai lietuviškoje žiniasklaidoje atsirado dar 2008 m. Buvo naudojamas informacinis pranešimas integruojamas kartu su prekės ženklo pristatymu arba produkto reklama. Ši kompozicija, pavadinta Integruota reklama, vidutiniškai padidino susidomėjimą prekės ženklu (produktu) apie 15 proc. Tiesa, šis rinkodaros triukas didžiasia efektą duoda, kaip jis pateikiamas spaudos leidiniuose:
- didinamas susidomėjimas turinyje minimu produktu;
- gerinamas produktą parduodančios įmonės įvaizdis.
Šiuo metu pačių geriausių lietuviškų turinio rinkodaros pavyzdžių galima surasti:
- žurnale "Supernamai" (spausdintas ir interaktyvus)
- ir knygoje "Reklama: nuo klasikos iki modernumo".

Prisijunkite

Norėdami komentuoti, turite prisijungti arba užsiregistruoti.