1. Paslaugos.lt
  2. Blogas
  3. Reklama, dizainas, spauda
  4. SEO specialisto patarimai, kaip ...

SEO specialisto patarimai, kaip sėkmingai investuoti į „Google“ reklamą

Paskelbta 2021-04-06
Seo

Reklama internete – viena efektyviausių, tačiau kai tenka rinktis tarp SEO optimizacijos ir „Google Ads“, daugeliui pristinga žinių – kartais net ir bazinių, leidžiančių objektyviai palyginti šiuos interneto pasaulį užkariavusius reklamos įrankius.

Daugelis verslininkų net nežino, kad SEO optimizacija yra mažiausiai 10 kartų pigesnis reklamos būdas nei „Google Ads“, tik tiek, kad brangiai kainuojantis „Google Ads“ veikia iš karto, tuo tarpu į SEO reikia investuoti ilgesnį laiką – tik tuomet tinklalapis tampa matomas ir gausiau lankomas. Ką dar svarbu žinoti apie internetinę reklamą ir kokių klaidų vengti?

SEO optimizacija ir „Google Ads“: kuo skiriasi šie interneto reklamos įrankiai?

SEO optimizacija – lėtas, bet ilgalaikius rezultatus teikiantis procesas

Iš SEO nereikėtų tikėtis greitų rezultatų. Kaip pasakoja „Bilger“ agentūros SEO specialistas Robertas Šimkus, visus projektus tiek Lietuvoje, tiek užsienyje (Vokietija, Didžioji Britanija, Airija, JAV) jų įmonė planuoja bent 12 mėn. laikotarpiui: būtent per vienerius metus galima pasiekti aukščiausias pozicijas „Google“ paieškoje net ir turint visiškai naują svetainę. Verta paminėti ir tai, kad tarptautinėje rinkoje konkurencija – net kelis kartus didesnė nei Lietuvoje.

SEO – tai ilgalaikė investicija į svetainę. Kaip teigia SEO ekspertas, visą optimizacijos procesą galima palyginti su euroremontu bute ar name: kokybiškai suremontavus būstą, turto kaina kyla, investicijos atsiperka. Lygiai taip pat ir SEO padidina svetainės ar el. parduotuvės vertę.

Natūralu, kad kyla klausimas, kodėl verta užsisakyti SEO paslaugas, jeigu grįžtamojo ryšio teks laukti taip ilgai? Pagrindinis atsakymas – kaina:

„Google Ads“ atveda lankytojų srautą, bet kiekvienas paspaudimas kainuoja bent 10 kartų brangiau, nei po tinkamai atliktos SEO optimizacijos atėjęs klientas. Dar vienas svarus argumentas – dalis „Google“ paieškos vartotojų ignoruoja „Ads“ skelbimus ir renkasi organinės paieškos pateiktus pasiūlymus.“

Jeigu įmonė šiuo metu neturi lėšų „Google“ ar „Facebook“ reklamai, bet prieš metus investavote į SEO, svetainė generuos lankomumą ir pardavimus.

„Google Ads“ – lankytojus čia ir dabar pritraukiantis reklamos įrankis

Bene didžiausias privalumas – jog „Google Ads“, kaip ir „Facebook Ads“, gali atvesti lankytojus iškart. Vos per kelias valandas galima sukurti efektyvią „Google Ads“ kampaniją ir ją paleisti.

R. Šimkus pateikia klientų pavyzdį:

„Beveik visi mūsų klientai yra išbandę „Google Ads“, bet, kaip jie sako, šis reklamos būdas brangiai kainuoja, be to, ne visi atėję lankytojai perka. Tuo tarpu po sėkmingai atliktos SEO optimizacijos lankytojas dažniau užsisako prekių ar paslaugų.“

SEO optimizacija ir „Google Ads“

Kurį internetinės reklamos sprendimą rinktis vos sukūrus svetainę?

Pirmaisiais metais, jeigu biudžetas leidžia, galima naudoti ir „Google Ads“, ir SEO.

Pradėjus veikti visiškai naujai el. parduotuvei R. Šimkus pataria visų pirma išbandyti „Google Ads“:

„Taip patikrinsite, ar „Google“ paieškoje turite tikslinių klientų, išsiaiškinsite, pagal kokius raktažodžius jie aplanko jūsų el. parduotuvę. Jeigu sulaukiate daug skambučių, sėkmingai pavyksta parduoti ir po truputį generuojate pelną, vertėtų pagalvoti apie ilgalaikę investiciją ir rinktis SEO paslaugas.“

Atlikus pirmuosius veiksmus patariama per „Google Analytics“ reguliariai stebėti svetainės lankomumą. Tada, kai organinis srautas išauga, „Google Ads“ galima išjungti.

Ar visada verta daug investuoti į SEO optimizaciją?

Pasak R. Šimkaus, investuoti dideles sumas į SEO verta ne visada. Pavyzdžiui, jeigu projektas – nedidelės apimties, raktažodžiai nėra itin konkurencingi, galima tiesiog rinktis SEO mokymus (pavyzdžiui, „Bilger“ agentūroje jų kaina – 450 Eur). Jų metu sužinosite esmę, kaip patiems atlikti SEO optimizaciją. Aišku, SEO nėra raketų mokslas: viską galima atlikti ir patiems.

Tačiau jeigu klientai vertina savo laiką, turi papildomų lėšų, tuomet vienareikšmiškai geriau samdyti profesionalų SEO specialistą ar SEO agentūrą.

Turint didelę el. parduotuvę ar norint generuoti didelį lankomumą reikalinga specialistų patirtis. Galime pastebėti didelį skirtumą, kai projektą optimizuoja vienas žmogus ir kai prie projekto dirba tarptautinės patirties turinčių ekspertų komanda.

Svarbi ne tik interneto reklama, bet ir rinkodaros bei pardavimų planavimas

R. Šimkus įsitikinęs, kad SEO ar „Google Ads“ didelę naudą teiks tik ištobulinus pardavimų procesą:

„Šie įrankiai padės atvesti klientus iki jūsų „durų“, bet ar jie pirks, priklauso nuo daugybės kitų aplinkybių, pavyzdžiui, svetainės dizaino, rinkodaros strategijų ir t. t. Jeigu tinklalapio dizainas profesionalus, jei rezultatus auginti padeda patyręs pardavimų vadybininkas, tuomet nebus sudėtinga pasiekti puikų bendrą rezultatą.“

Klientams, kurie sulaukia daug lankytojų iš „Google“ paieškos, rekomenduojame analizuoti visą pardavimo procesą. Jeigu yra spragų, jas reikia panaikinti. SEO ar „Google Ads“ specialistai padidins žinomumą, bet reikės ir už rinkodarą, pardavimus atsakingo darbuotojo ar net kelių specialistų.

Jei optimizuojama el. parduotuvė, svarbu užtikrinti sklandų kliento veiksmų kelią nuo prekės įsidėjimo į krepšelį iki galutinio apmokėjimo.

Jeigu parduodame telefonu, reikia, kad vadybininkas išmanytų savo darbą ir entuziastingai aptarnautų potencialius klientus.

Seo

Kokių klaidų reikėtų vengti kuriant svetaines ir atliekant SEO optimizaciją?

R. Šimkus įvardija dažniausias klientų daromas klaidas:

  1. Netinkami meta aprašymai. Meta aprašymai – tai tekstai, kuriuos matote „Google“ paieškoje. Jeigu jie parašyti neatsižvelgiant į reikalavimus, tuomet CTR (reklamos paspaudimo rodiklis) bus mažas ir svetainei būnant net ir TOP pozicijose sulauksite mažai lankytojų. Meta aprašymai – kaip reklaminis stendas, kurio tekstas turi patraukti vartotojų dėmesį.
  2. Svetainės ar el. parduotuvės prastai pritaikytos mobiliesiems įrenginiams. Dabar kiekvienas interneto vartotojas naudojasi išmaniuoju telefonu, todėl svetainę visų pirma būtina pritaikyti mobiliesiems įrenginiams, kad ir juose veiktų visos tinklalapio funkcijos.
  3. Atgalinių nuorodų trūkumas. Pasak R. Šimkaus, ne tik nemažai pradedančiųjų, bet ir SEO paslaugų teikėjų, norėdami pasiekti gerus rezultatus, pamiršta „nueiti papildomą mylią“, t. y. sukurti daugiau kokybiškų atgalinių nuorodų nei konkurentai. Būtent tai ir leistų jiems pasiekti TOP pozicijas:

„Neretai girdžiu, kad kažkas nepasiekė rezultatų, nes „Google“ lėtai dirba, konkurentai per stiprūs ir t. t. Tai tik pasiteisinimai, o ne problemos sprendimas. Negaliu sakyti, kad nėra neklystančių, tačiau mes esame motyvuoti pasiekti rezultatą, ieškoti sprendimų ir duoti klientams tai, ko jie nori ir tikisi. Galime didžiuotis, kad mūsų agentūros ir klientų partnerystė – ilgalaikė, trunkanti bent kelerius metus. Taigi, tik specialistų atsidavimas darbui kuria ilgalaikius santykius.“

Svarstantiems apie SEO paslaugas R. Šimkus pataria pirmiausia pasikonsultuoti su kuo daugiau agentūrų, SEO specialistų. Klauskite jų, prašykite, kad viską paaiškintų iki smulkmenų: tik tuomet suprasite, kurie iš ekspertų turi daugiau patirties ir su kuriais verta dirbti.

Robertas Šimkus – sertifikuotas SEO ekspertas, 6 metus savo karjerą vystantis agentūroje „Bilger“. Specialistas dirba su tarptautiniais projektais Europos ir JAV rinkose, taip pat yra sertifikuotas LiMA narys.

SEO paslaugos
-20%
vakar
30 €/h
57
22 rekomendacijos
14 m. patirtis

SEO paslaugos – daugiau lankytojų, didesni pardavimai. Domina paslaugos? Susitikime. Dirbame visoje Lietuvoje. Europoje, JAV - ten kur veikia "Google".

Robertas Šimkus
Tauragės r., visa Lietuva