„Nuskendusios Ofelijos“ tapybos procesas – pradžia. Trumpai apie tapybą

„Nuskendusios Ofelijos“ tapybos procesas – pradžia. Trumpai apie tapybą (1)

Justinas Krasuckas Justinas Krasuckas parašė temoje „Tapybos pamokos“

Nusprendžiau, besidomintiems tapyba, trumpai paaiškinti kaip tapau paveikslus. Tai ganėtinai asmeninis procesas, todėl jei kas tapote kitaip, tai suprantu, bet man šitas metodas patinka tapant didesnio formato darbus. Aišku, tai nėra vienintelis būdas kaip tapau, dar tapau alla prima (impresionistiniu) tiesiogiai tepamų dažų metodu. Bet apie alla prima ateityje parašysiu plačiau.


Idėja / tematika

Visa ko pradžia yra idėja, mintis - ką ir kodėl norėčiau tapyti, kokias priemones naudočiau idėjai įgyvendinti ir t.t. Idėjos, mintys, tematikos ateina iš įvairių sričių. Man asmeniškai, patinka žiūrėti į tapybos istoriją; paanalizuoti dailininkų paveikslus. Kita idėjų pusė atsiranda iš asmeninės patirties - sutiktų žmonių istorijų, jų stiliaus ir įvairių kitų niuansų. Dažnai įdomios, gal labiau siurrealistinės, idėjos gimsta sapnuojant, kai nelogiški dalykai susipina į vieną krūvą. Stengiuosi į pasaulį žiūrėti atmerktomis akimis ir tai padeda kūrybiniam procesui.


Taigi, šiam paveikslui idėja kilo ganėtinai spontaniškai. Mane visada traukia tragedijos tipo istorijos. Kažkaip pasąmoningai atsiminiau V.Šekspyro „Hamletą“. Ofelija, šioje pjesėje, plūduriuodama upėje nuskęsta. Visa to užteko, kad "užsikabinčiau" ant šios minties. Visų pirma, ko tikrai nenorėčiau daryti, tai kruopščiai atkartoti istorijos faktų, man, labiau patinka interpretavimas.Tai "Hamletas" buvo tik atspirties taškas.


Kai jau idėja yra kažkiek apgalvota. Pradedu mąstyti kaip ją įgyvendinti. Pradedu eskizuoti, komponuoti visą paveikslą. Tai pirmiausiai darau mintyse, paskui perkeliu ant popieriaus. Kai jau kažką turiu ant popieriaus, tada sprendžiu, ką atmesti, ką pridėti, kas turėtų būti svarbiausia, kas nesvarbu ir t.t. Galų galiausiai po ilgo apmąstymų laikotarpio ir kelių eskizų, išgryninu pagrindinį eskizą.


Po eskizo, susirandu modelį / pozuotoją, kuris galėtų papozuoti pagal mano sugalvotą eskizą. Nustatau apšvietimą, pozą - šiuo atveju gulinti. Kadangi, mano tapybos procesas užima ganėtinai ilgą laiką, tai pozuotojas tiek laiko pozuoti neturi, todėl nusifotografuoju pagal eskizą. Pasidarau keletą fotografijų, kad galėčiau rinktis, komponuoti. (šitas etapas būtų idealus tapyti iš natūros, bet pozuotojų laikas yra brangus :) )


Fotografijas apdoroju su Photoshop'u. Pasidarau kompoziciją pagal, kurią tapysiu paveikslą.


Tapyba

Pasirenku drobę. Yra įvairių drobių, pagal jų sudėtį. Dažniausiai būna medvilnės ir lininės drobės. Stengiuosi nepirkti drobės iš meno parduotuvių, ar tuo labiau, nespecializuotų parduotuvių, nes jos nelabai patvarios. Užsisakau kokybiškas, profesionaliai paruoštas drobes su porėmiu.


Drobę nusigruntuoju dar trimis grunto sluoksniais, kad paviršius būtų ganėtinai lygus ir dažai geriau susigertų į pagrindą. Šiaip tapyti galima ant įvairaus paviršiaus, jeigu jį įmanoma nugruntuoti :) Gruntas padeda absorbuoti dažus. (naudoju „Sonnet“ gruntą, galima įsigyti daugumoje meno priemonių parduotuvių).


Taip pat tapau mažesnius darbus ant specialiai paruošto kartono (nurūgštinto), medžio - fanieros lakštų. Čia labiau pasirinkimo dalykas, tiesiog, išbandau ir žiūriu kas patinka.


Priemonės (pirmas tapybos etapas)


Pieštukas

Tinka bet koks. Skirtas nusipiešti pagrindinėms proporcijoms, detalėmis.


Speciali plėšomų lapų paletė

Specialus baltas popierius nesugeriantis aliejinių dažų. Apie 40 lapų, jei dažai išdžiūna ir reikia naujo paviršiaus, išplėši lapą ir turi naują. Labai patogu.


Speciali plėšomų lapų paletė


Aliejiniai dažai

Degta umbra (burnt umber) labai greitai džiūstanti, intensyvi ruda spalva.


4 numerio skiediklis

Išgrynintas terpentinas skiesti aliejiniams dažams. 


4 numerio skiediklis



Teptukai

Didelis gruntavimui, tonavimui, vidutinis, mažas apvalus, gal labiau akvarelinis.


Servetėlės, skudurai

Kai jau drobė nugruntuota ir tikrai išdžiuvusi po grunto. Tada nusitonuoju šviesiai rudai drobę, kad nebūtų balta. Nemėgstu dirbti ant baltos drobės, nes negaliu tapyti šviesų vietų, nes jos nesimatys. :) Taigi, pasirenku rusvesnį / pilkesnį toną. Naudoju degtos umbros (burnt umber) aliejinius dažus ir juos skiedžiu su 4 numerio skiedikliu. Naudoju didelį teptuką, daug skiediklio, kad spalva nebūtų ryški, gaunasi labiau permatomas tonas (kaip akvarelė). Kai jau padengiu visą drobės plotą tonu, kruopščiai išplaunu teptukus su muilu.


Nusipiešiu pieštuku pagrindinius kontūrus, proporcijas ir visą kitą, kad būtų aišku. Galima išsipiešti viską labai kruopščiai ir labai tiksliai, tai būtų lengviau tapyti, bet man asmeniniškai, tai labiau norisi susidėlioti viską ganėtinai aiškiai, kad nebūtų didelių proporcinių, šviesotamsos klaidų. Nenoriu savęs labai stipriai apriboti piešiniu, nes galbūt, viduryje tapybos proceso nuspręsiu ką nors pakeisti.


Baigęs piešinį, pradedu tapyti burnt umber spalva, kurią skiedžiu 4 numerio skiedikliu. Tamsiausias vietas ištapau naudodamas daug dažo, ten kur šviesesnės vietos, naudoju daugiau skiediklio, toks labiau akvarelinis principas.



Antrą dalį skaitykite čia.


Komentarai

Rašyti

Angele Januleviciene Angele Januleviciene

kaip nugruntuoti namine senoviska drobe

Prisijunkite

Norėdami komentuoti, turite prisijungti arba užsiregistruoti.