1. Paslaugos.lt
  2. Blogas
  3. Kiti
  4. Kuo jūsų verslui svarbi turinio ...

Kuo jūsų verslui svarbi turinio rinkodara?

Paskelbta 2020-06-02
Loris

Ar esate girdėję frazę: „Turinys – karalius“? Iš tiesų joje slypi daug tiesos: jei internetinėje erdvėje nekuriate turinio ir juo nesidalijate, prarandate potencialius klientus.

Su turinio rinkodaros nauda, kūrimo subtilybėmis ir naujausiomis tendencijomis supažindina daugiau nei 13-os metų patirtį sukaupęs turinio rinkodaros specialistas, „Loris.lt“ įkūrėjas Gediminas Ruibys.

Turinio rinkodara – kas tai?

Pasak G. Ruibio, turinio rinkodara plačiąja prasme – tai tikslinei auditorijai svarbaus turinio kūrimas turint tikslą pritraukti naujų lankytojų, didinti grįžtamąjį ryšį, išlaikyti sekėjų dėmesį, didinti žinomumą, o kartu – ir pardavimus, siekiant autoritetingumo konkrečioje rinkoje.

Turinio rinkodara yra svarbi kiekvienam verslui – smulkiam, vidutiniam ar stambiam. Analogiškai dalytis informacija svarbu bet kuriame įmonės veiklos etape – tiek vos žengus pirmuosius žingsnelius, tiek jau apšilus kojas ar išsiveržus į rinkos aukštumas.

Turinio rinkodara išpopuliarėjo įsigalėjus reklamai internete. Pasitelkus kūrybiškumą, siekiama sukurti vartotojams patrauklų ir naudingą turinį.

Turinys gali būti pateikiamas įvairiais būdais:

  • straipsniais;
  • informaciniais grafikais;
  • tinklaraščių įrašais;
  • audiovizualine medžiaga, tinklalaidėmis ir kt.

Turinio rinkodaros nauda

Efektyviai vykdoma turinio rinkodara padeda sudominti skaitytojus: jie mielai dalijasi naudinga, įkvepiančia, patrauklia, o gal net šypseną keliančia informacija, o verslo žinomumas auga. Taip apie prekės ženklą be didelių investicijų sužino vis daugiau žmonių.

Tačiau yra vienas svarbus niuansas: reikia išlaikyti ribą tarp intensyvaus prekių ar paslaugų reklamavimo ir naudos skaitytojui.

Gediminas Ruibys

Ką svarbu atlikti prieš pradedant kurti turinį?

Pasak G. Ruibio, nusprendus dalintis turiniu su skaitytojais, būtina atlikti analizę: išsiaiškinti, kokia tikslinė jūsų auditorija, pagalvoti, kokio tipo turinys padėtų atsakyti į jai aktualius klausimus (pavyzdžiui, jei turinį kurs dviračių parduotuvė, skaitytojams bus naudinga informacija apie tai, pagal kokius kriterijus rinktis vaikišką dviratuką).

Ir nors daugeliui tai gali atrodyti kaip laiko gaišimas, turinio rinkodaros planą reikėtų kruopščiai aprašyti ir su juo supažindinti specialistus, kursiančius turinį, arba tiesiog visą turinio rinkodaros plano kūrimą ir įgyvendinimą patikėti šios srities specialistams.

Dar vienas svarbus patarimas – planuoti turinį: informaciją reikėtų skelbti reguliariai. Tarkime, jei socialiniuose tinkluose įrašas pasirodys tik kartą per tris mėnesius, sekėjai apskritai pamirš apie jūsų verslo egzistavimą. Tačiau jei kasdien skelbsite po 3–5 labai panašius ar analogiškus įrašus, galiausiai sekėjai pavargs nuo monotoniško naujienų srauto ir nebeseks jūsų puslapio. Kitaip tariant, kurdami abejotinos kokybės turinį, sulauksime ir abejotino rezultato.

Įmonės tinklaraštyje reikėtų numatyti, ar naujienų skilties turinį atnaujinti bent kelis kartus per mėnesį. Svarbu nustatyti konkrečioje situacijoje tinkamą turinio publikavimo dažnį.

Kodėl svarbu išsirinkti tinkamą turinio kūrėją?

G. Ruibio teigimu, niekada negalime nuvertinti turinio svarbos ir įtakos verslo sėkmei – turinys yra neatsiejama veiksmingos verslo rinkodaros strategijos dalis. Kai ateina metas įgyvendinti turinio rinkodaros strategiją, būtina kurti įtraukiantį, įdomų ir informatyvų turinį, kuris padėtų išsiskirti iš minios.

„Iki šiol dažnai girdime, kad turinį gali kurti įmonės vadovas ar vienas iš įmonės darbuotojų. Tačiau daugumai verslo savininkų ar jų darbuotojų turinio kūrimas gali būti pernelyg daug laiko atimanti veikla, o likusiems gali trūkti aukštos kokybės turinio kūrimo patirties. Be to, net jei būtų kalbama apie B2B rinkodaros specialistus, apklausos rodo, kad mažiau nei 10 proc. iš jų mano, kad yra patyrę turinio kūrėjai“, – pasakoja G. Ruibys.

Pasak G. Ruibio, kad ir kaip niūriai tai galėtų skambėti, kokybiško turinio kūrėju gali būti ne kiekvienas:

„Žmogus gali būti puikus savo srities specialistas, turintis ilgametę patirtį, tačiau jis gali neturėti visiškai jokių gabumų dėstyti mintis raštu ir sudominti skaitytoją. Kaip rašytojas gali nemokėti programuoti, taip programuotojas gali nemokėti rašyti. Ir tai natūralu – kiekvienas turi daryti tai, ką moka geriausiai, todėl ir turinio rinkodaros sprendimų įgyvendinimą reikėtų patikėti patyrusiems turinio kūrėjams. Juk niekas nenori neveiksmingo, lėkšto ir netikslingo turinio“, – priduria turinio rinkodaros specialistas.

Šiuolaikinis vartotojas yra „priklausomas“ nuo turinio internete ir žino, kokiu būdu ieškoti jam svarbios informacijos. Todėl itin svarbu investuoti į turinio rinkodaros paslaugas, grindžiamas patirtimi ir profesionalumu.

Turinio rinkodaros specialistas pastebi, kad rinkoje turinio kūrėjų yra pakankamai daug ir, kaip rodo vyraujančios tendencijos, jų nuolat daugėja, bet toli gražu ne kiekvienas iš jų gali būti geras specialistas. Kodėl?

„Ne kiekvienas turi pakankamai patirties ir ne kiekvienas turi vienodai aukšto lygio gabumus. Jau seniai praeityje laikai, kai tekstų rašytojui pakakdavo „mokėti rašyti“ arba „raštu dėstyti mintis“. Dabar turinio rinkodaros specialistas turi būti įsigilinęs ne tik į turinio kūrimo meną, tačiau ir į visas skaitmeninės rinkodaros sritis, tarp kurių neabejotinai patenka SEM, SEO ir SMM (nepamirštant ir komunikacijos, prekės ženklo pozicionavimo, psichologijos ir kt.)“, – savo įžvalgomis dalijasi specialistas.

G. Ruibys priduria, kad dėl minėtų priežasčių verslas, rinkdamasis turinio kūrėją, neturėtų orientuotis į kainą. Jis turi būti pasiruošęs mokėti už kokybę, nes turinys tiesiogiai veikia verslo autoritetą rinkoje ir formuoja požiūrį į verslą. Nors turinio rinkodaros sprendimų kaina, lyginant su kitomis skaitmeninės rinkodaros priemonėmis, yra sąlyginai mažesnė – čia negali būti vietos taupymui.

SEO žinios geram turinio rinkodaros specialistui – būtinos

Pasak G. Ruibio, turinio rinkodara ir SEO – viena nuo kitos neatskiriamos dalys:

„Įgyvendinant turinio rinkodarą reikia išmanyti ir SEO, nes dirbtiniu intelektu grindžiami šiuolaikiniai internetinės paieškos sistemos algoritmai bene didžiausią dėmesį kreipia į turinio kokybę ir jo tikslingumą“, – įsitikinęs specialistas.

Norint kuo efektyviau įgyvendinti turinio rinkodaros sprendimus, publikuojamą turinį būtina optimizuoti. Pavyzdžiui, jei rašome straipsnį, labai svarbu:

  • Nustatyti svarbiausius raktažodžius ir raktines frazes. Tai potencialiems klientams padės jūsų skelbiamą turinį rasti kur kas greičiau. Tačiau tai nereiškia, kad raktažodžius reikia vartoti kuo dažniau. Priešingai – jie turi įsilieti į turinį natūraliai. G. Ruibys pabrėžia, kad negalima pamiršti, jog jau seniai neegzistuoja optimalus raktažodžių tankis – tai paieškos sistemų nebenaudojamas puslapio vertinimo rodiklis, nes anksčiau juo buvo galima labai lengvai manipuliuoti. Taigi, svarbu ne tik nustatyti tikslinius raktažodžius, bet ir užtikrinti, kad turinyje jie būtų vartojami natūraliai.
  • Formatuoti tekstą. Niekas nenori skaityti vientisų tekstų (labai dažnai turinio kūrėjai juos vadina „paklodėmis“), todėl juos būtina formatuoti, kad skaitytojas, greitai skenuodamas tekstą, galėtų rasti jam aktualią informaciją. Teksto formatavimas (į smulkias pastraipas išskaidyta, punktus, pabraukta, paryškinta, skirtingos spalvos šriftu ir kitais būdais pateikta informacija) palengvina suvokimą.
  • Kurti nuorodų tinklą. Kuriant turinį, reikėtų naudoti nuorodas tiek į ankstesnį savo su tema susijusį, tiek ir į kitų kūrėjų vertingą turinį.

Derinant efektyvaus turinio kūrimo ir SEO principus, skaitytojai lengviau įsisavina/suvokia informaciją, o paieškos sistemų robotai jį lengviau aptinka, skenuoja bei iškelia į aukštesnes pozicijas.

Kaip išsirinkti turinio kūrėją?

Turinio kūrėją rinkitės atsižvelgdami į jo teikiamų paslaugų spektrą, įgytą patirtį. Kaip vieną sėkmės receptą visais atvejais pasiūlyti būtų sudėtinga, taip ir įmonių savininkai labai dažnai skirtingiems darbams – socialinių tinklų administravimui, reklaminės vaizdo medžiagos kūrimui ar straipsnių rašymui – samdo kelis skirtingus specialistus.

Šiuo atveju pateikiami keli naudingi patarimai, kaip pasirinkti tekstinio turinio kūrėjus.

Tekstų rašytojo patirties įvertinimas

Floridos valstijos universiteto psichologas profesorius iš K. Andersas Ericssonas yra sukūręs daugeliui girdėtą „10 000 valandų taisyklę“ – norint tapti bet kurios srities profesionalu, tam reikia skirti 10 tūkst. valandų. Tai yra maždaug 417 dienų ir naktų, arba 1250 dienų, jei dirbama kasdien po 8 valandas – taigi maždaug 3,5 metų. Tačiau ar tikrai to pakanka turinio kūrimo srityje?

„Jei ieškote tekstų rašytojo, pirmiausia turėtumėte pasidomėti jo patirtimi. Taip, kiekvienas potencialiam klientui gali pasakyti, kad turi penkių, dešimties ar net dvidešimties metų patirtį. O jei turinio kūrėjas negali pateikti savo atliktų darbų pavyzdžių – ar tikrai galima tvirtinti, kad jis turi tokią didelę patirtį? Patirtis turi būti skaičiuojama apčiuopiamu darbu. Tikras turinio kūrėjas rašo kasdien – kiekvieną mielą dieną. Jis dažniausiai neturi atostogų nuo rašymo, todėl ir jo patirtis, skaičiuojama metų metais, yra išties vertinga. Jei tekstų rašytojas jums negali pateikti pakankamai pavyzdžių, tai gali būti ženklas, kad jis žengia pirmuosius žingsnius šioje savo karjeros srityje arba didžiąją dalį tų metų atostogavo“, – teigia turinio kūrėjas.

Gediminas Ruibys

Darbų pavyzdžių vertinimas: ar turinys patrauklus ir įdomus?

Geras turinio kūrėjas pirmiausia sugalvoja patrauklią temą, o kurdamas, pavyzdžiui, straipsnį, arba skaitytoją sudomina nuo pat pirmųjų sakinių, arba pateikia vertingos informacijos. Be to, turinio kūrėjas turi pateikti pakankamai skirtingų tekstų pavyzdžių, tad svarbi ne tik darbų kokybė, bet ir jų įvairovė.

„Kiekviena sritis yra įdomi – nepaisant to, kad net ir patiems verslo savininkams gali atrodyti, jog jų srityje „nėra apie ką rašyti“ ar nėra galimybės pateikti įdomios informacijos. Geras turinio kūrėjas bet kuria tema gali sukurti įdomų, paveikų ir dėmesį išlaikyti padedantį tekstą – nesvarbu, ar mes kalbame apie kvantinę fiziką, ar apie privačių namų statybą. Todėl geriau vengti tokio rašytojo, kuris pritaria klientui, manančiam, kad „straipsnis bet kuriuo atveju vargiai galės būti įdomus“. Kiekvienas tekstas gali ir turi būti įdomus“, – įsitikinęs turinio rinkodaros specialistas.

Domėjimasis savo srities naujovėmis

Interneto rinka – viena sparčiausiai besikeičiančių, ir tai, kas veikė vakar, šiandien gali jau nebeveikti. Pasak G. Ruibio, šiandieninėje turinio rinkodaros rinkoje turinio kūrėjas turi turėti ne tik didelę tekstų ir straipsnių rašymo patirtį, tačiau ir puikiai išmanyti SEO sritį, būti išsamiai susipažinęs su socialinių tinklų rinkodaros sprendimais ir visomis SEM priemonėmis. Taip pat reikia išmanyti ir žmonių psichologiją, stebėti rinkodaros tendencijas, žinoti prekės ženklo kūrimo, pozicionavimo ir reprezentavimo sprendimus, jau nekalbant apie gebėjimą laiku prisitaikyti prie dinamiškos verslo aplinkos.

Sklandus minčių dėstymas

Turinio kūrėjas tekstą turi parašyti taip, kad mintį suprastų įvairaus amžiaus, skirtingą išsilavinimą turintys skaitytojai – tik tada tekstas bus paveikus, įdomus ir išlaikantis dėmesį. Savaime aišku, kokybiškame turinyje neturi būti rašybos, skyrybos, korektūros, stiliaus ir kitų klaidų.

Gebėjimas rašyti visomis temomis

Kelerių ar keliolikos metų patirtį sukaupusių tekstų kūrėjų pagrindinis koziris – gebėjimas rašyti praktiškai apie viską. G. Ruibys teigia, kad šiandien profesionalaus tekstų rašytojo samprata yra tolygi „visų sričių“ specialisto:

„Kad ir kaip kai kuriems vartotojams tai gali būti sunku suprasti, tačiau patyręs tekstų rašytojas gali sukurti bet kokios rūšies ir bet kokios tematikos tekstą (arba straipsnį). Iki šiol galima sutikti žmonių, kurie mano, kad turinio kūrėjas negali mokėti rašyti specifinėmis temomis, nes jis tiesiog nėra tos srities specialistas. Tačiau toks požiūris yra absoliučiai neteisingas. Priešingu atveju medicininius tekstus turėtų rašyti tik medikai, o apie statybas – tik patyrę statybininkai. Tačiau taip nėra. Tekstus (dažniausiai) rašo turinio kūrėjai, bet ne atitinkamų sričių specialistai. Tai patvirtina mano teiginį, kad patyręs turinio kūrėjas yra visų sričių specialistas“, – įžvalgomis dalijasi turinio rinkodaros ir skaitmeninės žiniasklaidos įmonės vadovas.

Teisingų klausimų uždavimas ir patarimai

G. Ruibys teigia, kad tekstų kūrėjas, į kurį kreipsitės, turi užduoti teisingus klausimus ir pataisyti jus, kai tai būtina. Turinio rinkodaros srityje reikia pamiršti apie principą „klientas visada teisus“. Dažniausiai viskas yra priešingai. Profesionalus turinio kūrėjas neturi bijoti savo klientą nukreipti teisinga linkme, duoti patarimų ir padėti suprasti, į ką klientas turėtų atsižvelgti ir kaip jis turėtų suvokti jam aktualaus turinio svarbą ar jo panaudojimą.

„Tai būtina, nes klientus reikia šviesti ir padėti jiems pašalinti įvairias spragas bei išsklaidyti mitus, kurių rinkoje yra labai daug – ypač kai klientai turinio rinkodaros paslaugas bando tapatinti su SEO paslaugomis. Lygiai taip pat tekstų kūrėjas, kai to reikia, turėtų pasidalinti ir savo idėjomis. Labai dažnai naudinga tekstų kūrėjui suteikti daugiau kūrybinės laisvės (nebent jo patirtis būtų nepakankama)“, – priduria G. Ruibys.

Darbų atlikimo terminai

Pasak G. Ruibio, terminai visais atvejais turi būti numatomi iš anksto. Tekstų kūrėjas savo klientui turi nurodyti tikslų terminą, kada darbas bus pristatytas – vėlavimų būti negali.

Klientų atsiliepimai

Atsiliepimai taip pat vaidina svarbų vaidmenį. G. Ruibio teigimu, jei rašytojas negali pateikti savo buvusių ar esamų klientų atsiliepimų, tai gali būti ženklas, kad jo patirtis yra nedidelė:

„Ir nors atsiliepimus gauti nėra lengva (nepaisant to, kiek metų vyktų sklandus ir sėkmingas bendradarbiavimas ir koks bebūtų klientų pasitenkinimas atliekamu darbu – kai kurie klientai tiesiog nėra linkę palikti atsiliepimų ir rekomendacijų), tačiau bėgant metams atsiliepimus visgi galima surinkti. Taigi, tokiu būdu galima lengviau sužinoti apie tekstų kūrėjo patirtį“, – pasakoja specialistas.

Tekstų rašymo kaina

Kaina neturėtų būti kliento sprendimą lemiantis veiksnys. G. Ruibio teigimu, kaina taip pat neturėtų būti per maža:

„Suprantama, klientams „per mažos“ kainos paprastai nebūna ir visi nori kuo daugiau sutaupyti. Tačiau taupyti reikia tikrai ne turinio rinkodaros paslaugų sąskaita, nes būtent šių paslaugų rezultatą visada vertina tikslinė auditorija, kuri ir yra verslo varomoji jėga. Kokybiškas turinys kainuoja. Bet jei užsakymai didesni arba verslas su turinio rinkodaros paslaugų teikėjais bendradarbiauja sklandžiai, klientas yra labai malonus ir dėkingas už jam suteikiamas kokybiškas paslaugas, visada galima tikėtis solidžių nuolaidų ir gerokai palankesnių kainų“, – nuramina turinio rinkodaros ekspertas.

Gediminas Ruibys

Gediminas Ruibys – vienas daugiausiai turinio Lietuvoje sukūrusių turinio rinkodaros specialistų, kurio pagrindinė veikla jau ne vienerius metus yra kompleksinės turinio rinkodaros (straipsnių/tekstų kūrimo ir turinio sklaidos internete) ir internetinės žiniasklaidos paslaugos bei SEO konsultacijos.

Tekstų kūrėjai
-10%
2024-01-22
422
87 rekomendacijos
17 m. patirtis

DAUGIAU NEI...16 m. patirtis, 20 mln. žodžių, 60 000 straipsnių, 600 tinklalapių - SEO, turinio rinkodaros ir SEM paslaugoms, 20 straipsnių ir 20 publikacijų kasdien. ✔ AKCIJINIAI PASIŪLYMAI ŽEMIAU ⬇

Gedi. R.
Vilnius, visa Lietuva