1. Paslaugos.lt
  2. Blogas
  3. Verslas
  4. Fotoretušuotojų agentūros „Studio ...

Fotoretušuotojų agentūros „Studio Impress“ atstovai: kokybiškos nuotraukos pardavimus gali padidinti net kelis kartus

Paskelbta 2019-01-11 , atnaujinta 2019-01-11

Šiandien vizualiųjų medijų kultūra išgyvena tikrą aukso amžių, o vaizdas greitojo vartojimo eroje tapo daug svarbesnis už tekstą ir garsą. Per pastaruosius keliolika metų stipriai kito ir požiūris į nuotraukų kokybę. Šiandien nuotraukos kelias nuo to momento, kai ji nufotografuojama, iki kol atsiduria žurnalų, katalogų puslapiuose, reklamose, yra labai ilgas. Fotografijos industrijai plečiantis, verslo pageidavimams augant, visuomenei keliant vis aukštesnius estetinius reikalavimus, prie pokyčių prisitaiko ir paslaugų teikėjai. Profesionalios retušuotojų agentūros „Studio Impress“ atstovai vienbalsiai teigia: pasaulyje praktiškai nebėra reklaminės kampanijos, kuri nebūtų retušuota ar bent jau minimaliai koreguota.

Skirtingi segmentai – skirtingi ir poreikiai

„Studio Impress“ retušuotojų agentūros atstovai mini, kad buitiniam naudojimui skirtų ir komerciniais tikslais retušuojamų nuotraukų specifika skiriasi. Minimalų buitinį lygį retušuodamas nuotraukas pasiekia kiekvienas fotografas, tačiau jo neužtenka reklamos versle.
Profesionalių retušuotojų klientai – daugiausia verslo fotografai, reklamų agentūros. Reklamų agentūros jau senokai naudojasi profesionaliomis retušavimo paslaugomis, o fotografai ir privatūs klientai dar tik atranda profesionalų retušą.
Nuotraukų retušavimo paslaugą Lietuvoje kol kas teikia dar labai nedaug specialistų. Dar mažiau tų, kurie retušuoja nuotraukas iki maksimalaus lygio, kai jos nuo pirminio varianto skiriasi kaip diena ir naktis (dažnai po retušavimo nuotraukos neatpažįstamos – jos kardinaliai pakeičiamos).

Kuo nuotraukų redagavimas skiriasi nuo retušavimo?

Pasaulinėje praktikoje fotografai vis dažniau visiškai „atsiduoda“ meniniam procesui, t. y. vaizdo fiksavimui, o techninį procesą – nuotraukų redagavimą ir retušavimą – perleidžia kitiems. Beje, tai skirtingi darbai.

Nuotraukų redagavimas – paprastesnis, mažiau laiko trunkantis procesas, kurio metu paryškinamos nuotraukų spalvos, suteikiamas kontrastas, šalinami nedideli defektai. Fotografai nuotraukas įprastai redaguoja pagal savo stilių. Vienose redaguotose nuotraukose yra daugiau meno ir estetikos, kitose – mažiau: tai lemia norimas pasiekti rezultatas, bendras braižas ir įgūdžiai.

Nuotraukų retušavimas – tai sudėtingesnis, kur kas daugiau laiko užimantis procesas. Anot „Studio Impress“ vadovo Giedriaus Jankausko, retušuotojas turi turėti tobulą estetinį skonį – nepersistengti, bet tuo pačiu ir neatiduoti tokios nuotraukos, kurioje, akivaizdu, dar yra trūkumų. Retušuotojai yra puikiai perpratę nuotraukų koregavimo subtilybes ir patys gali duoti patarimų, kai redaguotojai dažniausiai apsiriboja tik techniniu darbu. Foto retušavimas – tai daug aukštesnis nuotraukų apdirbimo lygmuo. Retušuotojai suteikia fotografijoms prekinę, meninę, estetinę išvaizdą, dažnai iš niekuo neišsiskiriančios nuotraukos sukurdami tikrą meno kūrinį.

Nuotrauka Steven Crawford.
Nuotrauka Steven Crawford. Retušas "Studio Impress"

Profesionalaus nuotraukų retušo nauda

Nuotraukų retušuotojai pasirūpina prekine produktų išvaizda – būtent tai skatina, didina pardavimus. Profesionalus retušavimas suteikia nuotraukoms patrauklumo, prikausto dėmesį. Pavyzdžiui, jei retušuotojas koreguoja suknelių nuotraukas, jis akcentuoja audinio, siūlių kokybę, unikalius dizaino elementus ir pan. – visa tai, kas reklamuojamą produktą pakylėja aukščiau analogiškų produktų. Jei retušuojama torto nuotrauka, ji jau savaime kelia apetitą ir norą tą tortą įsigyti.

Profesionalus retušas nėra pigi paslauga, tačiau ji greitai atsiperka ir viršija užsakovų lūkesčius. Reklamos tėvu vadinamas D. Ogilvy pastebėjo, kad „nuotraukos padeda parduoti daugiau nei piešiniai. Jos pritraukia daugiau skaitytojų. Sukelia didesnį apetitą. Geriau įsimena. Skatina išsikirpti daugiau kuponų. Ir padeda daugiau parduoti.“ Be abejo, „parduodančios“ nuotraukos privalo būti aukščiausios kokybės.

Nuotrauka Kristian Gehradte.
Nuotrauka Kristian Gehradte. Retušas "Studio Impress"

Kaip pasirinkti nuotraukų retušuotojus?

Norint kokybiškai retušuotų nuotraukų, dėmesį reikia atkreipti į kelis pagrindinius dalykus:

  • Agentūros paslaugos – daugiau „bonusų“.

    Visų pirma rekomenduojame rinktis agentūrą, o ne pavienius retušuotojus. Ši sritis yra labai plati: dirbant su nuotraukomis, reikia daug žinių, kiekvienas nuotraukos apdirbimo etapas turi tam tikrą specifiką. Vieni kūrėjai turi daugiau patirties retušuodami reklamines nuotraukas, kiti – meninių fotosesijų nuotraukas, tretieji – manipuliacijose ar fotomontažuose. Sėkmingai veikiančiame versle kiekvienas specialistas atlieka savo darbą. Retušo agentūros kiekvienoje srityje taip pat turi po geriausią meistrą“, – teigia G. Jankauskas.

Fotografai, kreipdamiesi į nuotraukų retušavimo agentūras, turi labai specifinių pageidavimų, todėl tinkamai retušuoti jų nuotraukas gali tik itin aukštos kvalifikacijos specialistai: „Ne kiekvienas retušuotojas gali dirbti su kiekvienu fotografu. Mes, sukaupę beveik dešimtmečio patirtį, jau galime pritaikyti, kuris su mūsų agentūra dirbantis retušuotojas galėtų geriausiai atitikti konkretaus fotografo poreikius“, – priduria retušuotojų agentūros vadovas.

  • Darbų portfolio. Rinkdamiesi teikėjus, atidžiai peržiūrėkite darbų portfolio: retušuotojai turi pateikti nuotraukas PRIEŠ ir PO, t. y. kaip atrodo neapdirbtos (raw) nuotraukos ir galutinis rezultatas. „Šiuolaikiniai žmonės yra įpratę prie gražių vaizdų, visiškai sutvarkytų nuotraukų: mūsų nebestebina tobuli vaizdai, todėl rekomenduojame vertinti retušuotojo sprendimus. Jei pateiksite tik galutinį variantą, klientai nematys skirtumo ir negalės adekvačiai įvertinti retušuotojo indėlio, tad rezultatai nublanks“, – mintimis dalijasi „Studio Impress“ kūrėjai.
  • Komunikacija. Agentūros vadovas G. Jankauskas pastebi, kad Lietuvos fotografai vis dar nenoriai bendrauja su nuotraukų retušuotojais, nes galvoja, kad kils sunkumų išaiškinant, ką konkrečiai patobulinti, kokio rezultato fotografai tikisi, kokia jų subjektyvi grožio samprata ir t. t. Per tą laiką, fotografų nuomone, jie patys galės retušuoti nuotraukas. „Aukšto lygio retušavimo agentūrose dirba žmonės, kurie atsakingi už bendravimą su klientais, kurie jau iš pusės žodžio supranta kliento lūkesčius ir poreikius. Jie ne tik išklauso klientų pageidavimus, bet ir patys geba patarti“, – sako G. Jankauskas.

    Reikėtų paminėti ir tai, kad geras retušuotojas nesivaiko madų, o perteikia fotografo stilių ir drauge ieško tos aukščiausios kokybės. Svarbu perprasti, ko nori užsakovas: vieni jų mėgsta natūralesnes nuotraukas, kiti stengiasi perteikti prabangą, ir t. t. Tai leidžia sutaupyti laiko abiem pusėms.
Nuotrauka Kristian Gehradte.
Nuotrauka Kristian Gehradte. Retušas "Studio Impress"

Apie „Studio Impress“

„Studio Impress“ – jau daugiau nei 8-erius metus veikianti tarptautinė retušuotojų agentūra, įsikūrusi Londone, Didžiojoje Britanijoje. Specialistų komanda susibūrė pastebėjusi poreikį aukštesnio lygio nuotraukoms. Pagrindinis „Studio Impress“ tikslas – retušuojant sukurti galutinį produktą, kurį vartotojai matys reklamose, žurnaluose ir kitur, kur reikia itin kokybiško turinio. „Studio Impress“ meistrų darbai įamžinti geriausiose lietuviškose ir užsienietiškose reklamose daugiausia internete ir žurnalų puslapiuose. Daugiau apie agentūrą – studio-impress.com.

Nuotraukų retušavimas
-10%
prieš 15 d.
10 €/h
17
2 rekomendacijos
13 m. patirtis

Teikiame plataus spektro retušavimo paslaugas, nepriklausomai nuo to ar jūsų tikslas - gauti vieną aukštos kokybės fotografinį vaizdą ar nesudėtingų korekcijų reikalaujantį didelį nuotraukų kiekį.

Impr. R. A.
Vilnius, visa Lietuva