1. Paslaugos.lt
  2. Blogas
  3. Kiti
  4. Kokių savybių turi turėti buhalteris ...

Kokių savybių turi turėti buhalteris ir kaip išsirinkti geriausią specialistą?

Paskelbta 2021-05-18
MB Pelningi sprendimai

Daugeliui buhalterio specialybė atrodo nuobodi, tačiau aišku viena: be kompetentingo buhalterio pagalbos neišsiverstų nė vienas verslas.

Pasak MB „Pelningi sprendimai“ vadovo Audriaus Rubino, šiuolaikinis buhalteris nebėra paskendęs krūvoje popierių: jis geba ne tik į tinkamas eilutes sudėlioti skaičius, bet ir analizuoti duomenis, bei į juos atsižvelgdamas klientui patarti, kaip išvystyti pelningą verslą. Juk pelnas – vienas svarbiausių tikslų: jei verslas nedirbs pelningai, jis iš viso išnyks iš verslo žemėlapio.

Taigi, koks turėtų būti šių dienų buhalteris bei į ką atkreipti dėmesį renkantis specialistą, prisidedantį prie jūsų verslo sėkmės?

Koks turėtų būti šiuolaikinis buhalteris?

Buhalteris pirmiausia turi puikiai išmanyti apskaitą, teikti ataskaitas, nepasiklysti tarp skaičių ir būti dėmesingas detalėms bei tinkamai tvarkyti visus įmonės finansinius duomenis. Tačiau vien to neužtenka.

Pasak A. Rubino, buhalterio specialybė pastaruoju metu kinta. Neretai ir patys klientai šiems specialistams kelia vis didesnius reikalavimus, ypač kai sistemos tobulėja ir pirminius dokumentus geba apdoroti kompiuteriai. Buhalteriui dažnai belieka suprasti, kur konkretūs duomenys nukeliauja, valdyti tas sistemas; buhalteriai daugiau laiko turi duomenų analizei, interpretavimui, tad klientams gali rekomenduoti, į ką atkreipti dėmesį. Trumpiau tariant, buhalteris po truputį tampa ne vien deklaracijų, ataskaitų rengėjas, bet ir sistemos administratorius, duomenų analitikas bei konsultantas:

„Labai svarbu, kad buhalteris gebėtų skaičių kalbą paversti į kasdieninę, nes ne visi įmonių vadovai turi daug buhalterinės apskaitos žinių. Taigi, buhalteriui privalu gebėti tinkamai komunikuoti: išgirsti klientus, suprasti, kokie jų poreikiai“, – įsitikinęs specialistas.

A. Rubinas įsitikinęs, kad riba tarp apskaitininko ir buhalterio laikui bėgant sumažės, kadangi pirminius dokumentus apdoros ir pateiks sistemos, o buhalteris turės gebėti „draugauti“ su sistema, suprasti, kokie duomenys ir iš kur pasiekia, kad tinkamai įregistruotų visas finansines operacijas sistemose. Buhalteriai turės daugiau analitinio darbo, privalės daugiau bendrauti – t. y. susitapatinti su finansų patarėju: mažieji verslai dažniausiai neturi ir šių specialistų, tad jiems labai aktuali buhalterio ir finansų konsultanto paslauga.

MB Pelningi sprendimai

Buhalterių paslaugų naudą vis dažniau atranda ir „freelanceriai“ bei mažieji verslai

Laisvai samdomiems specialistams, dirbantiems pagal individualią veiklą, taip pat aktualios buhalterių paslaugos:

„Dirbantiems pagal individualią veiklą paslaugų teikėjams, ypač pirmaisiais metais, dažnai sudėtinga pateikti pajamų deklaraciją. Nors VMI pasistengė ir pajamų deklaravimą supaprastino, tačiau tikslinga savo brangų laiką skirti savo tiesioginei veiklai, o šiuos darbus patikėti specialistams. Deklaravimas – tai ne vien deklaracijos pateikimas: reikia turėti susistemintus duomenis, apsvarstyti dėl galimybių pasinaudoti lengvatomis ir pan. Tokio tipo klientams siūlome visą paslaugų paketą: pasirūpiname visais dokumentais, duomenys suvedami į apskaitos sistemą, suformuojami registrai, pasirengiama deklaruoti pajamas bei išlaidas. Taip pat klientai nuolat konsultuojami, jiems patariama, atsakoma į visus klausimus. Klientai gali susikoncentruoti į savo veiklą, daugiau dėmesio skirti jai, o ne dokumentams rinkti ir duomenims sisteminti“, – apie buhalterinių paslaugų naudą savarankiškai dirbantiesiems pasakoja A. Rubinas.

Buhalterį samdyti verta, kai apyvarta viršija 45 tūkst. eurų ir kyla prievolė mokėti PVM. Tokiu atveju labai dažnai steigiamos įmonės. Buhalterinės paslaugos labai aktualios ir sparčiai augančioms el. parduotuvėms, kurių savininkai yra įregistravę individualią veiklą. Verslui pradėjus augti daugėja operacijų, reikia apskaitos programų:

„Mes el. parduotuvių savininkams suteikiame galimybę prisijungti prie apskaitos programų, atliekame integracijas, importuojame pardavimo dokumentus, taigi, viskas yra vienoje sistemoje ir nepradingsta. Taip pat stebime ir mokėtinus mokesčius: ar jie artėja prie ribos, kai privalu registruotis PVM mokėtojais. Taigi, teikiame įprastas paslaugas ir tuo pačiu visuomet esame šalia, kalbamės, stengiamės išgirsti ir padėti klientams spręsti kylančias problemas“, – paslaugos naudą apibūdina A. Rubinas.

Ką rinktis: savarankiškai dirbantį buhalterį ar įmonę?

Jaunam verslui, rinkoje žengiančiam pirmuosius žingsnelius, verta rinktis buhalterinių paslaugų įmonę, nes:

  • Visų pirma, sutaupoma lėšų: nereikia buhalterio įdarbinti ir mokėti su tuo susijusių mokesčių, sudaryti darbo sutarties, kuri taip pat įpareigoja; nereikia darbuotojo išleisti atostogų, mokėti atostoginių ir rūpintis, kas jį galėtų pakeisti.
  • Nusprendus buhalterinę apskaitą patikėti specializuotai įmonei paprasčiau planuoti išlaidas, nes mokamas fiksuotas mėnesio mokestis. Įkainiai išauga tik tada, jei reikia atlikti daugiau darbų.
  • Išvengiama rūpesčių: „Mes nuomojamės apskaitos sistemas, kiekvienam klientui suteikiame galimybę prie jų prisijungti, tad klientams nereikia svarstyti, kokią apskaitos sistemą naudoti, įsigyti licencijų“, – pasakoja A. Rubinas. Taigi, verslui suteikiamos itin palankios galimybės augti.
  • Paprastai buhalterinių paslaugų įmonėse dirba skirtingų sričių specialistai (tarp jų – ir finansų valdymo patirties turintys specialistai), galintys verslininkams pateikti itin vertingų įžvalgų.

Jei įmonė turi 50 ir daugiau darbuotojų, reikėtų samdyti buhalterį ar apskaitininką, kuris gebėtų reaguoti, viską sutvarkyti čia ir dabar – realiuoju laiku. Taip pat jis galėtų bendrauti su įmone, kuri teiktų vyr. buhalterio paslaugą bei finansų konsultacijas.

Kas svarbu renkantis buhalterinių paslaugų teikėją?

  • Atsiliepimai: ką apie specialistą ar įmonę kalba klientai?
  • Stipriosios pusės: kokių privalumų turi įmonė?
  • Patirtis. Natūralu, kad visuomet verta paieškoti patyrusios buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės, kuri verslo problemas gebės spręsti greičiau ir efektyviau.
  • Įmonės personalas: vadovas ir darbuotojai. Ar nurodoma, kokia jų kvalifikacija, kokios patirties jie yra sukaupę?
  • Kaip įmonė prisistato ir save pozicionuoja rinkoje ir viešojoje erdvėje? Ar verslas – matomas, ar ne?
  • Lankstumas. Nepriklausomai nuo veiklos srities, buhalteriai geba prisitaikyti: apskaitos principai yra labai panašūs. „Mūsų įmonė turi labai įvairių klientų: nuo archeologinius tyrimus atliekančių specialistų iki tarptautine internetine prekyba ir logistika užsiimančių verslų“, – teigia A. Rubinas.
MB Pelningi sprendimai

MB „Pelningi sprendimai“ – profesionalių buhalterių ir finansininkų komanda, labiausiai orientuota į klientų verslo klestėjimą ir pelningumą. Įmonės pagrindinė stiprioji pusė – išskirtinis dėmesys kiekvienam klientui. Profesionalų komanda stengiasi sukurti vertę, išspręsti opias verslo finansines problemas, parodyti augimo kryptį ir galimybes. Įmonės darbuotojai padės sudaryti ir patikimą įspūdį investuotojams: verslas, kurio buhalterinė apskaita tvarkinga, visuomet bus vertinamas palankiau. Augant klientams, auga ir MB „Pelningi sprendimai“: jos specialistams visuomet džiugu stebėti, kaip klientai augina verslus, ir prie to prisidėti.