1. Paslaugos.lt
  2. Blogas
  3. Reklama, dizainas, spauda
  4. Kodėl šiuolaikinis verslas ...

Kodėl šiuolaikinis verslas nebeišsiverčia be efektyvaus marketingo?

Paskelbta 2019-01-11 , atnaujinta 2019-01-11

Marketingą vienu žodžiu apibūdinti būtų pernelyg sudėtinga, tačiau aišku viena – tai nepakeičiama šiuolaikinio verslo dalis. Tai ne tik reklama, bet kur kas daugiau etapų apimantis procesas. Marketingo, arba dar kitaip – rinkodaros, tėvu vadinamas Philipas Kotleris vienoje iš populiariausių savo knygų teigia:

„Kompanijos dažnai nesugeba suprasti, kad jų rinkos pasikeičia kas kelerius metus. <...> Strategija, kuri vakar nešė sėkmę, šiandien gali lemti pralaimėjimą. Kaip kažkas sakė, yra dvi kompanijų rūšys: kintančios ir dingstančios.“

Nenorint greitai dingti iš verslo pasaulio, būtina taikyti įvairias marketingo priemones, o mintimis apie šiuolaikinio marketingo subtilybes pasidalino agentūros „MARKETINGO VALDYMAS“ įkūrėja, lektorė, marketingo ekspertė Vaiva Mickuvienė.

Kam skirta marketingo specialisto nuomos paslauga?

Visų pirma numačius, kad verslui reikia marketingo specialisto, galimi du variantai:

  • Įdarbinti specialistą pagal darbo sutartį.
  • Specialistą nuomotis, t. y. samdyti savarankiškai dirbantį vieną ar net kelis marketingo specialistus.

Samdyti savarankiškai dirbantį specialistą palanku mikro, mažoms ir vidutinio dydžio įmonėms, tačiau tai nėra patvirtinta taisyklė. V. Mickuvienė mini, kad tarp jos valdomos agentūros klientų atsiranda ir didelių gamybos ar prekybinių įmonių, kurios turi savo marketingo specialistą, tačiau jo darbo krūvis yra labai didelis ir reikia pastiprinimo atliekant tam tikras marketingo veiklas. Prireikus prie didesnių projektų dirba keli „MARKETINGO VALDYMO“ specialistai, turintys daugiau kompetencijos ir bendradarbiavimo su didžiosiomis įmonėmis patirties. Taip pat marketingo agentūrų klientai gali būti ir startuoliai bei savarankiškai dirbantieji, kurie nori tinkamai prisistatyti rinkai ir nežino, nuo ko pradėti.

Laisvai samdomų marketingo specialistų naudingumas:

  • Nereikia specialistui kurti darbo vietos. Individualiai samdomi marketingo specialistai dirba tiek, kiek reikia klientams. Nereikia sudaryti terminuotų sutarčių, mokama tik už konkrečius atliktus darbus, sutaupoma kaštų ir pan. Visa tai didina savarankiškai dirbančių marketingo specialistų konkurencingumą rinkoje.
  • Samdant vieną marketingo specialistą, nereikia daugybės kitų agentūrų – ryšių su visuomene, komunikacijos, kūrybinių ir pan. – paslaugų. Pasirinkus marketingo specialisto paslaugas, nebereikia bendradarbiauti su tekstų kūrėjais, „Facebook“ administratoriais, programuotojais ir kitais specialistais: juos suranda ir jiems užduotis pateikia būtent marketingo meistras.
  • Gaunamas rezultatas, kurio klientai tikisi, sutaupoma nemažai laiko. Didesnė atsakomybė už priimtus sprendimus. Kiekvienas laisvai samdomas marketingo specialistas dirba savo vardu, kai, samdant UAB, taip ir lieka neaišku, kuris asmuo dirbs prie kurio projekto.
Įmonės „Marketingo valdymas“ nuotrauka
Įmonės „Marketingo valdymas“ nuotrauka

Planuojant marketingo priemones, svarbus nuoseklumas

Anot V. Mickuvienės, pradedant bendradarbiauti su klientu, pirmiausiai atliekamas auditas. Jo metu svarbu išsiaiškinti, kur įmonė investavo, kaip patikrino investicijų grąžą bei atsiperkamumą, kur reklamavosi, kokius reklamos bei pardavimo kanalus naudojo, kurios priemonės pasiteisino, o kurios – ne, ir kt. Tad pirmiausiai reikia gerai susipažinti su įmonių, samdančių marketingo specialistą, produkcija, konkurentais, išanalizuoti visus procesus. Po audito, konkurentų analizės, rinkos tyrimų analizės formulavimo laukia pozicionavimas: bandoma rasti verslo privalumus, lyginant su konkurentais. Po to formuluojama strategija: kokiais būdais bus didinami pardavimai (tai ir yra esminis kiekvienos įmonės marketingo tikslas). Galutiniai – kūrybiniai procesai: idėjų generavimas ir išgryninamas bei jų realizavimas praktiškai.

Vienas iš svarbesnių darbų – ir suplanuoti marketingo biudžetą. Svarbu atkreipti dėmesį, kad bendradarbiaujant su patikimomis marketingo agentūromis, turint tą patį biudžetą, galima gauti net dvigubai daugiau paslaugų bei naudos. Pradėjus bendradarbiauti su didele įmone, pavyzdžiui, turinčia per 0,5 mln. eurų reklamos biudžetą, bene paprasčiausias būdas būtų užsakyti daug reklamos televizijoje, pasiimant 50 proc. tarpininkavimo mokestį. Tačiau „MARKETINGO VALDYMAS“ – viena iš agentūrų, objektyviai įvertinančių reklamos poreikį, tinkamiausias priemones ir neimančių jokių tarpininkavimo mokesčių. Tai agentūrai leidžia išlikti objektyviai ir geriausiai atstovauti klientų interesus. V. Mickuvienė pasakoja, kad, pavyzdžiui, bendradarbiaujant su televizija, marketingo agentūra atlieka vadybininkės, bet ne tarpininkės, pareigas: suderina kainas, tinklelius, scenarijų, vizualinį turinį, suranda klipų kūrėjus ir kt. Taigi renkantis marketingo agentūrą labai svarbūs patikimumo, sąžiningumo faktoriai: užsakovai gali jaustis saugiau, nes agentūra nesuplanuos tų paslaugų, kurių jiems tiesiog nereikia.

Verslininkų klaidos marketingo veikloje: koją pakiša nenuoseklumas

Anot V. Mickuvienės, didžiausia įmonių daroma klaida – nenuoseklus investavimas į marketingo priemones ir nesutvarkyta „higiena“ (marketingo pamatai), t. y. nepatraukliai atrodančios soc. tinklų paskyros, „mirusios“ internetinės svetainės, neturima darbo įrankių, neišgrynintos parduodamos naudos vartotojui; įmonės nepažįsta konkurentų, nežino jų kainų bei galimybių, neturi biudžeto reklamai ir vis dar mano, kad, pavyzdžiui, „Facebook’e“ galima „prasisukti“ nemokamai, nesuvaldo krizių ir t. t.

Dažnai įmonių vadovai, norėdami investuoti į reklamą, vadovaujasi tam tikru elgesio modeliu: užsako jiems žinomas reklamos priemones – vieną mėnesį investuoja į interneto reklamą, kitą – spaudos, trečią – į Google Adwords ir t. t. Rezultatas – sudėtinga atsekti, kuri reklamos priemonė buvo efektyvi, per kurį reklamos kanalą pavyko pritraukti naujų klientų, o kurios reklamos priemonės iš viso neatnešė jokios naudos.

Ir taip nutinka ne todėl, kad neveikia reklamos kanalai, bet dėl to, kad nebuvo nuoseklios marketingo strategijos, sumaišyti etapai, kai kurių jų apskritai nebuvo. Prieš pradedant planuoti reklamą, reikėtų atlikti taip vadinamuosius „namų darbus“, nes, nežinant istorijos, patirties, konkurentų, vartotojų įpročių, mentaliteto, galų gale, apskritai paties produkto, labai sudėtinga planuoti marketingo veiksmus ir įgyvendinti efektyvią komunikacijos strategiją.

Labai svarbu įsidėmėti, kad tai, kas buvo efektyvu vakar, nebūtinai bus efektyvu rytoj. Kaip pastebi V. Mickuvienė, daugelis klientų grįžta – po pusmečio, 1-erių ar net 4-erių metų: pristinga idėjų, priemonės, kurios veikė netolimoje praeityje, tampa nebeefektyvios šiandien, todėl reikia imtis naujų verslo „šviežinimo“ metodikų.

Kas signalizuoja, ar jūsų verslui reikia marketingo specialisto?

  • Krenta pardavimai.
  • Mažėja žinomumas.
  • Nukentėjo reputacija (buvo gauta neigiamų vartotojų atsiliepimų, išėjo daug darbuotojų, nebepavyksta pritraukti naujų specialistų ir t. t.).
  • „Kliba“ vidinis marketingas – kyla įvairių problemų personalo, pardavimų, marketingo skyriuose, ir kt.

Kaip išsirinkti marketingo specialistą?

Renkantis marketingo specialistą, anot V. Mickuvienės, labai svarbus žmogiškasis faktorius. Reikėtų pabendrauti su keliais specialistais, įsitikinti, ar sutampa požiūris į viziją, tikslus, nes marketingo specialistas tampa Jūsų partneriu ir jam turi rūpėti Jūsų verslas taip, kaip jis rūpi Jums. Taip pat marketingo specialistas turi tikėti Jūsų produktu.

Svarbus ir abipusis pasitikėjimas: kad užsakovas leistų dirbti marketingo specialistui, o marketingo specialistas darytų viską, kad padidintų kliento verslo vertę.

Įmonės „Marketingo valdymas“ nuotrauka
Įmonės „Marketingo valdymas“ nuotrauka

Reikėtų gerai pagalvoti, ko versle norima pasiekti ir ieškoti konkrečiose srityse stipresnio marketingo specialisto. Pavyzdžiui, kai kurie marketingo specialistai sprendimus gali priimti tik remdamiesi konkrečia statistika (lankomumas, pardavimų augimas ir t. t.), kiti specialistai mąsto itin kūrybiškai. Agentūrą „MARKETINGO VALDYMAS“ galima vadinti hibridine, nes joje dirba įvairių gebėjimų turinčių marketingo specialistų, sukaupusių didelę patirti marketingo, pardavimų, personalo bei viešųjų ryšių valdyme žinomose kompanijose. Prie „MARKETINGO VALDYMO“ komandos gali prisijungti tik specialistai, turintys marketingo, komunikacijos ar viešųjų ryšių išsilavinimą, tie, kurie yra motyvuoti, moka dirbti individualiai ir komandoje, turi stiprų atsakomybės jausmą, geba visada išlikti objektyvūs ir ginti savo klientų interesus, nes kiekvienas iš jų dirba savo vardu, pavarde – kiekvienas iš jų pats yra PREKĖS ŽENKLAS.

Ne tik klientai renkasi marketingo specialistą, bet ir patys marketingo specialistai – klientus. Visų pirma daugelis marketingo ekspertų vengia dirbti su klientais, kai netikima jų veiklos arba produkto sėkme. Dažnai marketingo specialistus kreipiasi verslą pradėti norintys žmonės, net neatlikę minimalios konkurentų analizės ir tikintys, kad daugiau niekas neužsiima tokia pat veikla, produktas rinkoje neturi analogų. Retai dirbama ir su tais, kurių verslo modelis yra „pigius produktus perparduoti brangiai“.

Interneto svetainė – pagrindinis ir svarbiausias marketingo įrankis

Pradėjus dirbti su įmone, stebima, kiek funkcionali jos interneto svetainė ir ar ji atitinka esminius Google reikalavimus, ar geba pritraukti klientų ir atnešti naudos. Jeigu įmonė siunčia komercinius pasiūlymus, atliekama jų analizė: tiriama, ar jie patrauklūs, ar gavę komercinius pasiūlymus klientai noriai juos skaito, domisi ir pan.

Marketingo specialistai dažnai vengia dirbti su klientais, turinčiais „mirusią“ interneto svetainę, kuri nėra nei patraukli vizualiai, nei funkcionali, nei pritaikyta paieškos sistemoms.

Gera interneto svetainė turėtų būti:

  • Patraukli vartotojui ir funkcionali. Interneto vartotojai, apsilankę svetainėje, turėtų reikiamą informaciją rasti greitai. Anot V. Mickuvienės, paprastas būdas patikrinti svetainės funkcionalumą – stebėti, per kiek laiko vaikas ar senas žmogus ir geba joje rasti nurodytą informaciją, kontaktus. -Reikia tirti vartotojų naršymo įpročius, įsidėmėti, kad žmonės neturi kantrybės, tad jei greitai neras jiems aktualios informacijos, užvers tinklalapį.
  • Pritaikyta paieškos sistemoms, garantuojančioms geresnes nemokamas pozicijas, o iškovoti aukštas pozicijas Google įmanoma tik turint gerą, kokybišką tinklalapį bei turinį jame.
  • Papildyta geru turiniu. Geras turinys – tai patariamieji tinklaraščių straipsniai, skaitytojui aktuali informacija ir kt.
  • Subtilaus dizaino. Dizainas turėtų būti neerzinantis. Svarbu rasti balansą: ne per daug ir ne per mažai informacijos, tinkamos tekstų ir paveikslų proporcijos. Tekstas turėtų būti baltame arba labai šviesiame fone, pateiktas tinkamu šriftu, kad nekiltų sunkumų jį perskaityti.

Svetainėje turėtų būti įdiegti aktyvūs mygtukai, įdiegtas vidinis SEO, puslapis turėtų būti greitai užsikraunantis, būtinai sukurta mobili svetainės versija ir pan. Turėdami kokybišką svetainę, Jūs sutaupysite pirkdami Google siūlomas reklamas, pavyzdžiui, Google Adwords. Reikėtų nepamiršti dėmesio skirti socialinių tinklų paskyroms: jos taip pat turėtų atrodyti patraukliai.

Taigi pasinaudojus marketingo specialisto nuoma, sutaupoma daug laiko, o rezultatai dažnai pranoksta lūkesčius, nes specialistas pasiūlo tokių sprendimų, apie kuriuos net nepagalvojama.

Įmonės „Marketingo valdymas“ nuotrauka
Įmonės „Marketingo valdymas“ nuotrauka

Apie įmonę „Marketingo valdymas“

„Marketingo valdymas“ – agentūra, kurioje dirba diplomuoti ir turintys patirties marketingo, personalo, pardavimų specialistai, į vieną komandą susibūrę bendram tikslui – padėti įmonėms auginti jų verslus. Šiuo metu komandoje dirba 13 diplomuotų marketingo specialistų, kuriems talkina ir kiti specialistai – tinklalapių kūrėjai, administratoriai, tekstų rašytojai, dizaineriai, analitikai. „MARKETINGO VALDYMAS“ – ne tik Jūsų įmonės rinkodaros specialistas, bet ir asmeninis Jūsų „advokatas“ marketingui, nes agentūros tikslas – optimizuoti Jūsų išlaidas komunikacijos kanalams, racionaliai jas paskirstant. „MARKETINGO VALDYMAS“ – vieta, kur Jūsų vizija tampa strategija! Daugiau – marketingovaldymas.lt.