Kas yra SEO? Svetainių optimizavimas paieškos sistemoms

Kas yra SEO? Svetainių optimizavimas paieškos sistemoms

Marius Kuitniauskas Marius Kuitniauskas parašė temoje „Verslo patarimai“

Aiškinti, kas yra SEO galima kiekvienais metais vis iš naujo. Tegul tai būna 2014 metų paaiškinimas (kitais metais gal bus kitas). SEO yra sutrumpinimas iš Search Engine Optimization – Optimizavimas Paieškos Sistemoms. Pats pavadinimas pasako nelabai daug, kas tai yra. Optimizavimas – toks platus terminas!.. Pabandykime paaiškinti, kas tai yra išsamiai ir suprantamai visiems.


Nesinori čia svaidytis tarptautiniais terminais. Optimizavimas yra ne kas kita, kas PRITAIKYMAS paieškos sistemoms. Puslapį pritaikome pagal paieškos sistemos keliamus reikalavimus, kad, įvedus tam tikrus raktinius žodžius, mūsų puslapį parodytų kuo aukščiau. Pritaikyti gali SEO profesionalai, arba patys kūrėjai su savininkų pagalba. Žodžiu, šioje srityje dirba daug įvairių specialybių žmonių. Pasižiūrėkime, kaip jie pasiskirsto darbais, bet kiek vėliau.


Pagrindiniai Paieškos reikalavimai

Google paieškos sistema veikia jau daugiau, nei10 metų – nuo 1998-jų. Per tą laiką ji nuolatos stengėsi paaiškinti, ko nori iš interneto puslapių, ir kodėl vienus puslapius rodo aukščiau, o kitus žemiau, ar nerodo iš viso. Stebėjome tuos paaiškinimus nuo 2003-jų, todėl galime daryti tam tikras išvadas.

Google visada prašė tik trijų dalykų:

  1. Puslapis turi būti techniškai tvarkingas. Tai reiškia, kad puslapio HTML kodas turi atitikti standartus ir būti pageidautina be klaidų. Taip pat kodas neturėtų trukdyti puslapiui greitai atsiverti.
  2. Puslapyje turi būti VARTOTOJUI naudingas turinys. Interneto puslapius skaito žmonės, jie sprendžia, ar prasidėti su puslapio informaciją pateikusiais žmonėmis, ar ne, nesvarbu, ar tai verslas, ar pramogos, ar mokslas... Google seniai sakė, kad turinys yra labai svarbu, bet tik toks, kuris yra naudingas paprastam žmogui, o ne paieškos programinei įrangai.
  3. Puslapiui reikalingas autoritetas ir rekomendacijos. Kuo autoritetas didesnis, tuo aukščiau Paieška nusiteikusi laikyti paieškos rezultatus. Kuo daugiau puslapį rekomenduoja kiti žmonės dalindamiesi nuoroda arba pavadinimu kituose puslapiuose, socialiniuose tinkluose ir virtualiose bendruomenėse, tuo labiau juo galima pasitikėti.

Daugiau reikalavimų Google nekėlė. Kas metai buvo akcentuojami tam tikri smulkūs dalykai, tačiau šie reikalavimai buvo ne esminiai, nes „susivesdavo“ į minėtuosius tris. Pavyzdžiui, 2007 metais Google pradėjo prašyti puslapių savininkų paruošti tam tikro formato svetainės medį (sitemap.xml), nes tai palengvina jų programai-robotui greičiau perskaityti puslapio informaciją ir nustatyti, ar yra kokių pasikeitimų. 2014 metais šis prašymas jau yra ne alternatyvus, o primygtinis. Panašiai nutiko ir su kitu techniniu reikalavimu – puslapis turi turėti robots.txt bylą, kurioje nurodoma, ką Google programa-robotas gali skaityti, o ko jam skaityti nevertėtų. Ar šie techniniai dalykai svarbūs puslapio savininkui? Ne itin, nes jų išmanyti tikrai nereikia, bet puslapio kūrėjai tai privalo žinoti.


Kas ką daro

Jau minėjome, kad optimizavimas paieškos sistemoms įtraukia kelių skirtingų žmonių ir specialistų grupes. Pasižiūrėkime, kas tie specialistai ir ko iš jų reikia tikėtis.


Puslapio kūrėjai

Pirmiausiai reiktų nuspręsti, kas kuria puslapį. Ar patikima profesionalams, ar bandoma padaryti savomis jėgomis, į pagalbą pasitelkiant nemokamas turinio valdymo sistemas (Wordpress, Drupal, Joomla, ImpressPages ir kt.). Kūrėjų darbas yra suprogramuoti puslapio karkasą, pritaikyti dizainerio nupieštą dizainą, sutvarkyti stilistiką (CSS) – tekstų dydžius, tarpus, spalvas ir daugybę kitų smulkių detalių. Viskas turi būti atliekama vadovaujantis pasaulyje pripažintomis normomis, kad kodas būtų švarus ir tvarkingas. Puslapio kūrėjai taip pat turi sukurti ir aiškią svetainės struktūrą – kokie puslapiai joje bus, kaip bus galima pereiti iš vieno į kitą.

Kaip viską padaryti tinkamai? Puslapių kūrėjai turi žinoti bazinius dalykus ir klausti SEO konsultanto patarimo.

Trumpai ir aiškiai: dirba programuotojai ir SEO konsultantai kartu su savininkais.


Tekstų kūrėjai

Svarbus momentas – tekstai ir puslapio informacija. Google aiškiai pasakė – tekstai turi būti naudingi VARTOTOJUI, o ne robotams ir programoms, neturinčioms nei jausmų, nei proto. Žmogus, kuris užeina į puslapį turi gauti tą informaciją, kurios jis čia atėjo. Jei teikiate buhalterinės apskaitos paslaugas, tai atėjęs lankytojas tikisi rasti daugiau informacijos apie buhalteriją ir jo problemos sprendimą. Jei puslapyje yra vienu sakiniu paminėta, kad „mes teikiame buhalterinės apskaitos paslaugas“, tokia informacija yra niekam nenaudinga. Jei paslaugos aprašomos išsamiai, pateikiami dažniausiai užduodami klausimai, tam tikros iliustracijos, aiškinamieji video klipai, žmogui ši informacija yra naudinga. Net jei po jos perskaitymo jis turi daugiau klausimų nei atsakymų (atsakyti į klausimus visada galima susisiekus nurodytais kontaktais, o čia jau pardavimo reikalai).


Kas tokią informaciją turi paruošti? Puslapio savininkai kartu su savo rinkodaros specialistais, kurie tiesiogiai dirba su klientais ir gali išsamiau paaiškinti, kas pas juos puslapyje parašyta. Taip pat reikia pagalbos iš SEO specialistų, kurie gali išanalizuoti konkurentų puslapius ir pasakyti, kokių raktinių žodžių ieško žmonės. Tie raktiniai žodžiai turėtų būti paminėti tekste, tada atsiranda didesnės galimybės, kad puslapis bus parodytas tarp kitų paieškos rezultatų.

Trumpai ir aiškiai: dirba tekstų rašytojai, rinkodaros specialistai iš savininkų pusės ir SEO konsultantai.


Reputacijos valdytojai

Trečias svetainės kūrimo ir vystymo etapas yra autoriteto kėlimas ir taip reikalingų rekomendacijų valdymas. Rekomendacijos yra kai vartotojas savo Facebook profilyje pasako – „rekomenduoju www.jusuimone.lt – jie dirba gerai!“. Arba forume parašo ir duoda nuorodą. Taip pat gali parašyti ir savo tinklaraštyje ir nurodyti, kokiame puslapyje rado įdomios ir naudingos informacijos. Dažniausiai rekomendacija = NUORODA.

Autoritetas – sudėtingesnis dalykas. Google atsižvelgia, kaip dažnai esate minimi socialiniuose tinkluose, ar nuolatos atnaujinate turinį, galų gale, kiek metų dirbate rinkoje. Naujas puslapis paprastai autoriteto neturi ir užtrunka keletą metų, kol jį „užsidirba“.

Kol autoritetas „auga“, grįžkime prie rekomendacijų – nuorodų. Kai esate niekam nežinomas, rekomenduoti jūsų niekas negali. Štai čia kartais reikia ir sugudrauti. Tuo užsiima SEO specialistai. Jie renka nuorodas į jūsų puslapį. Kartais prie to prisideda ir rinkodaros specialistai, dirbantys su įmonės reklama ir populiarinimu. Nuorodos yra užsidirbamos natūraliai – sukūrus tam tikrą gerą turinį, kuriame esate minimi, atsiradus „rėmėjų“ arba „partnerių“ skyreliuose kituose puslapiuose ir t.t. Būdų yra tikrai nemažai ir į visus šiandien nesigilinsime. Google reikalauja tik vieno – kad rekomendacijos būtų natūralios, tikros ir nenupirktos. Perkančiuosius gaudo ir baudžia sumažindami nuorodų vertę. Niekas 100 Lt baudos kvito neišrašinėja, puslapio neuždaro, tiesiog atgalinė nuoroda, vedant į jūsų puslapį tampa nebevertinga.

Su nuorodomis dirba visi, kas tik gali. Pageidautina iš lėto, po truputį, nes būtent taip pradedančios įmonės renkasi savo atgalinių nuorodų kolekciją.

Trumpai ir aiškiai: dirba SEO specialistai ir rinkodaros specialistai.


Kaip matote, dirba daug žmonių. Dėl to labai sureikšminti SEO paslaugas teikiančias įmones ir konsultantus nereikėtų. Jie nėra panacėja ir negali garantuoti pirmų pozicijų paieškoje pagal tam tikrus raktinius žodžius, nes yra tik viena iš interneto rinkodaros mechanizmo dalių. Vienur ji didesnė, kitur mažesnė, tačiau visur ji reikalinga.


Optimizavimas paieškos sistemoms yra nuolatinis procesas. Nuolatos svetainė turi būti atnaujinama atsižvelgiant ne tik į vartotojų poreikius gauti teisingą informaciją, bet ir Paieškos reikalavimus, kurie keičiasi kas metai. Šiemet jau pasikeitė pora kartų, tačiau tie, kurie vadovaujasi minėtais trimis kertiniais reikalavimais jokie maži reikalavimėliai nebaisūs.


Jei tam tikroje vietoje optimizavimas sustoja, po kurio laiko pradeda atitinkamai keistis ir rezultatai. Pasigirsta nuolatinių kalbų, kad SEO mirė. Tai absurdas, nes mirti gali tik tam tikros tendencijos, paslaugos ar žmonės. Svetainės pritaikymas pagal reikalavimus bus net tada, kai nebebus jokių reikalavimų iš Google pusės. Net jei nebeliks pačios svetainės, įmonę bus galima surasti kitais būdais. Kokiais? Į šį klausimą ateityje atsakys SEO specialistai. Į tokius pasisakymus ir gandus rekomenduojame žiūrėti pragmatiškai ir galvoti savo galva...

Apie autorių

Marius Kuitniauskas

Marius yra profesionalus tinklaraštininkas, rašantis verslo, el. komercijos, reklamos internete, SEO, turinio kūrimo ir kt. temomis. Šioje srityje jis dirba daugiau nei 12 metų, todėl turi, ką pasakyti, pasidalinti patirtimi ir žiniomis. Šiuo metu Marius vadovauja rašytojų agentūrai „Rašytojas.lt”, kuri užsiima įvairių tekstų internetui ir straipsnių rašymu.

Komentarai

Prisijunkite

Norėdami komentuoti, turite prisijungti arba užsiregistruoti.