Kaip parašyti gerą savo verslo pristatymą

Kaip parašyti gerą savo verslo pristatymą

Marius Kuitniauskas Marius Kuitniauskas parašė temoje „Verslo patarimai“

Jūs – verslininkas. Dirbate sau 24 valandas per parą. Net jei ir tiesioginiu savo amatu neužsiimate, yra daugybė kitų darbų, kurie susiję su jūsų verslu. Tai ne tik administravimas, bet ir verslo reklama. Nesakykite  „man reklamos nereikia. Tai netiesa. Tol, kol reklamos tikrai nereikės, reikia įrodyti, kad sugebate dirbti kokybiškai ir gerai, profesionaliai aptarnauti savo klientus, kad šie patys vestų savo draugus ir pažįstamus pas jus. Iki to laiko reklamuotis reikia.


Verslo pradžia visada yra sunki. Labai daug išlaidų darbo įrankiams, patalpoms, kitiems dalykams. Dėl to dideliu reklamos biudžetu vargu, ar galite pasigirti. Kas yra didelis? Toks, su kuriuo galite laisvai eiti į televiziją. Kažkada tikrai galėsite reklamuotis per TV, tačiau iki to laiko reikia užsidirbti pinigus, kuriuos galėsite leisti televizinio laiko sekundėms. Pradėti geriausia yra nuo interneto reklamos, nes ji yra pigi, efektyvi ir ilgalaikė.


Reklama Paslaugos.lt yra vienas iš pirmųjų žingsnių.Čia galima pristatyti ne tik save, bet ir darbus - pakanka išsamaus prisistatymo ir darbų nuotraukų ar video.


Ką rašyti apie save?

Aprašymas yra jūsų paslaugų ir verslo pristatymas. Asmenybę palikime nuošalyje, nebent jūsų savybės tiesiogiai susijusios su jūsų verslu (pavyzdžiui, esate asmeninis treneris ir tuo pačiu aktyviai sportuojate pats, dalyvaujate įvairiuose sporto renginiuose).

Pirmiausiai įsivaizduokite save kliento vietoje. Ko jūs pirmiausiai klaustumėte žmogaus, kuris teikia tokias pačias paslaugas, kaip jūs, jei apie jas nieko nežinotumėte? Klausimų būtų tikrai ne vienas. Pradėkime. Atsakymus į klausimus rašykite ant popieriaus arba tiesiai į tekstinį redaktorių. Klaidų nepaisykite – paskui ištaisysite jas.


Kuo jūs čia užsiimat?

Esminis klausimas, kai žmogus netyčia užsuka į jūsų biurą. Ką jam atsakysite? Atsakykite trumpai “siuvu batus”, “kerpu ir darau šukuosenas”, “statau namus”, “vežu krovinius”. Tada paaiškinkite kokiomis aplinkybėmis ir KUR tai darote.

Atkreipkite dėmesį, kad kol kas nepažįstamasis neklausia jūsų nieko asmeniško. Bet šis klausimas ateina natūraliai, tik kiek iš kitos pusės. Nelabai svarbu, koks jūsų vardas, tačiau svarbūs kiti momentai.


Turiu problemą... Kuo jūs man galėtumėte padėti?

Klientas aiškiai nori sužinoti, kokias paslaugas teikiate, kaip tai darote ir ar tikrai galėsite jam padėti. Jei jūsų atsakymas bus išsamus, jūsų bendravimas tęsis ir toliau, kliento žingeidumas augs. Keliais sakiniais paaiškinkite, kaip teikiate savo paslaugas, kaip galite žmogui padėti išspręsti jo problemą.

Jei siūlote būtent tai, ko reikia klientui, jis toliau klaus ir kitų dalykų.


Kiek jūsų paslauga man kainuos?

Jei turite aiškius įkainius – puiku. Pateikite juos. Galima ir ne visai konkrečiai, pavyzdžiui “nuo 15 litų”. Jei įkainiai derinami atskirai, klientui taip ir pasakote - “priklauso nuo to, ko norite”. Tada prasideda poreikių analizė ir kainos pateikimas. Pirmame pokalbyje viso kainyno atskleisti nėra būtina, tad paminėkite tik pagrindines paslaugų kainas.


Sakykime, kaina tinka. O kodėl turėčiau dirbti būtent su jumis?

Suktas ir įžūlus klausimas, kuris provokuoja savęs pagyrimus ir liaupses. Kuo kukliau, tuo geriau, tačiau reikia klientui paaiškinti, kiek turite patirties ir ambicijų, kad jis jaustųsi kalbąs su tikri profesionalu ir savo srities žinovu. Čia galima pasakoti apie išsilavinimą, patirtį, iššūkių nebijojimą ir darbą 24 valandas per parą. Tik jokio melo. Kažką nutylėti galima, bet meluoti – jokiu būdu. Pavyzdžiui, jei esate dar nepatyręs, nepasakokite, kad turite 10 metų patirtį – tai įžūlus melas, kuris atsisuks prieš jus. Neakcentuokite ir metų, nuo kada dirbate savo darbą...


Šiandien neužsakinėsiu... Kaip galiu su jumis susisiekti?

Tai paskutinis klausimas, kai klientas bando nuo jūsų pabėgti arba iš tikrųjų domisi galimybe susisiekti ateityje. Klientui reiktų priminti, kaip geriau su jumis susisiekti – telefonu, el. paštu ar tiesiog užsukti jam patogiu laiku į jūsų darbo vietą. Ši informacija yra svarbi, kad būtų palaikomas kontaktas. Jei paskelbiate savo el. Pašto adresą, bet jo neturite galimybės pasitikrinti darbo metu, tai gali sukelti nepatogumų tiems, kurie jums rašys laišką, o ne skambins. Jei dirbate kitur, akivaizdu, kad telefonu papildomo darbo detalių negalėsite aptarinėti, tad geriau rinktis tylų bendravimą el. paštu arba Skype. Štai dėl ko ir reikalinga ši informacija, nes tai nėra “savaime suprantama”.


Dabar pabandykite savo atsakymus surašyti į vieną puslapį ir ištrinkite visus užduotus klausimus. Dar kartą perskaitykite ir pamatysite, kaip sklandžiai prisistatote ir klientui pateikiate beveik visą informaciją apie save, kurią pasakytumėte žodžiu jį sutikęs gyvai. Dabar sunkioji dalis – išsitaisyti klaidas. Pasinaudokite nemokamu įrankiu internete www.rasyba.lt, kuris parodo gramatines klaidas. Jei turite galimybę, duokite paskaityti dar dviem žmonėms, kad šie parodytų jums klaidas. Net patys rimčiausi rašytojai, skaitydami savo tekstą 10-jį kartą nepamato elementariausios klaidelės, tad čia nėra nieko gėdingo...


Viskas, prisistatymas paruoštas. Dabar galite jį naudoti savo Paslaugos.lt prisistatyme. Šis aprašymas yra tik pati jūsų reklamos internete pradžia. Ką daryti toliau, papasakosime kituose straipsniuose.

Apie autorių

Marius Kuitniauskas

Marius yra profesionalus tinklaraštininkas, rašantis verslo, el. komercijos, reklamos internete, SEO, turinio kūrimo ir kt. temomis. Šioje srityje jis dirba daugiau nei 12 metų, todėl turi, ką pasakyti, pasidalinti patirtimi ir žiniomis. Šiuo metu Marius vadovauja rašytojų agentūrai „Rašytojas.lt”, kuri užsiima įvairių tekstų internetui ir straipsnių rašymu.

Komentarai

Prisijunkite

Norėdami komentuoti, turite prisijungti arba užsiregistruoti.