1. Paslaugos.lt
  2. Blogas
  3. Kiti
  4. Kaip išsirinkti svetainės kūrėją ir ...

Kaip išsirinkti svetainės kūrėją ir ką svarbu žinoti prieš užsakant šią paslaugą?

Paskelbta 2020-08-03
Interneto svetainių kūrimas

Interneto svetainė – tai kiekvieno verslo vizitinė kortelė. Ja pristatome savo veiklą ir siekiame padidinti klientų srautus, todėl svetainė turėtų būti vizualiai patraukli, gerai funkcionuoti, joje svarbu pateikti aiškią ir konkrečią informaciją, patarimus, atsakyti į dažniausiai klientams kylančius klausimus.

Tačiau dar ir šiandien rinkoje galime rasti nemažai prasto dizaino, funkcionalumo šabloninių svetainių, kurios tiesiog „kepamos“ viena po kitos. Tad kaip rasti patikimus svetainių kūrėjus ir kuriems aspektams skirti daugiausia dėmesio?

Patirtimi dalijasi interneto svetainių ir el. parduotuvių kūrėjas bei SEO specialistas Jonas Urbonas.

Į ką atkreipti dėmesį renkantis tinklalapių teikėjus?

Labai dažnai ieškantieji tinklalapio ar el. parduotuvės kūrėjų teiraujasi, kaip atskirti, ar savo paslaugas siūlantis asmuo yra profesionalas.

Vieni svarbiausių duomenų vertinant tinklalapių kūrėjų profesionalumą – tai sukaupta patirtis, darbų pavyzdžiai, klientų rekomendacijos.

Interneto svetainių kūrėjas Jonas Urbonas daugiausia dėmesio ragina skirti analizuojant svetainių kūrėjų patirtį: kuo daugiau projektų kūrėjas įgyvendinęs, tuo efektyviau jis geba spręsti problemas ir atremti iššūkius, kurie rinkos naujokams – neįveikiama užduotis.

Pavyzdžiui, pradedantieji tinklalapių kūrėjai, prieš paleisdami naujas svetaines, pamiršta testavimo darbus: skirtingose aplinkose svetainė gali neveikti sklandžiai, paveikslėliai gali „nušokti“, tekstas „lipti“ ant įvairių vaizdinių svetainės elementų ir t. t.

Pasak J. Urbono, reikėtų atkreipti dėmesį ir į tai, ar svetaine lankytojui patogu naudotis, ar informacija aiškiai pateikta, ar nėra perteklinių elementų. Labai svarbi techninė pusė, bet užsakovas pats dažniausiai jos negali įvertinti.

Ganėtinai svarbios ir klientų rekomendacijos: kreipdamiesi į jau turintį atsiliepimų paslaugų teikėją jaučiamės labiau užtikrinti.

Interneto svetainių kūrimas

Kiek svarbi tinklalapio kūrėjo specializacija?

Užsakovai domisi, ar reprezentacinių svetainių kūrėjas gali sukurti gerą el. parduotuvę, ir atvirkščiai. Labai dažnai vertinami darbų pavyzdžiai.

Pasak J. Urbono, net jei svetainių kūrėjas dar nekūrė labai specifines paslaugas reklamuojančios svetainės, jam vis tiek galima drąsiai patikėti darbus:

„Dirbu tiek su elektroninėmis parduotuvėmis, tiek su reprezentacinėmis svetainėmis. Tačiau labiau specializuojuosi kurdamas el. parduotuves. Vis dėlto sritis nėra svarbi, nes svetainių kūrimas – gana techniškas procesas. Kitaip tariant, man nebūtina būti sukūrus itin specifinės srities svetainės, kad imčiausi šio darbo. Nesunkiai sukursiu bet kokią svetainę, nes surasiu panašumų iš anksčiau sukurtų darbų. Be to, visuomet įdomu realizuoti naujas idėjas.“

Kodėl neverta taupyti renkantis svetainių kūrėjų paslaugas? Ką gausime įsigiję pigią svetainę?

Labai dažnai ieškantieji svetainės kūrėjų užkimba už skambių antraščių (pavyzdžiui, svetainės tik nuo 50 Eur ar svetainė vos už 99 Eur ir t. t.).

Tačiau J. Urbonas šiuo atveju pataria netaupyti, nes greitai sumesta interneto svetainė neatneš laukiamos naudos:

„Pigi svetainė – tai tik į balą išmesti pinigai, kadangi kūrėjas negalės skirti laiko kruopščiai sutvarkyti techninės pusės. Tad net jeigu svetainė ir bus graži, dėl projektui skirto laiko trūkumo greičiausiai ji bus techniškai netvarkinga ir nekils organinėje paieškoje.“

Reikėtų nepamiršti, kad kokybiškos interneto svetainės yra daugiau lankomos, generuoja aukštesnes pajamas, todėl investicijos netrunka atsipirkti.

Internetinių parduotuvių kūrimas: ką reikėtų apsvarstyti dar iki kreipiantis į tinklalapių kūrėjus?

Prieš užsakydami paslaugą pagalvokite:

-Ką apie savo veiklą norite papasakoti klientams? -Kokia bus tinklalapio struktūra? -Jeigu tai el. parduotuvė, ar bus reikalingas prekių importavimas, ar prekės bus sukeliamos rankiniu būdu? -Kokie apmokėjimo už prekes metodai bus integruojami el. parduotuvėje? -Kokie pristatymo metodai numatomi? -Kiek maždaug bus prekių kategorijų?

Pasak J. Urbono, tai pradinė informacija, bet kiekvienu atveju su klientu tariamasi individualiai, nes gali prireikti specialių funkcijų, įrankių efektyvesnei reklamai ir pan. Internetinių parduotuvių kūrimas – kompleksinis procesas, kuriame svarbu įdiegti vidinį SEO, suderinti raktinius žodžius, aktyvuoti SSL sertifikatą ir t. t.

Svetainių kūrėjas įsitikinęs, kad, nors visas procesas nėra itin paprastas – reikia derinti daug detalių, bendradarbiauti ruošiant turinį ir kt., tačiau abiem pusėms įdėjus darbo pasiekiama stulbinamų rezultatų.

Internetinių parduotuvių kūrimas

Kiek laiko vidutiniškai užtrunka svetainės bei internetinės parduotuvės kūrimas?

Pasak J. Urbono, internetinės parduotuvės kūrimas vidutiniškai užtrunka apie 1 mėn.:

„Jeigu užsakovas pateikia visą reikalingą informaciją laiku, priklausomai nuo specialisto užimtumo ir pačios svetainės, visam procesui prireikia apie 3–5 savaičių. Tikslų terminą gana sunku nurodyti, nes labai daug aplinkybių lemia ir kliento poreikiai.“

O ką daryti, kad ta svetainė nebūtų kuriama pusmetį ar net metus? Pasak J. Urbono, reikia rinktis savo darbą išmanančius bei puikius laiko planavimo įgūdžius turinčius specialistus: tuomet svetainė nebus kuriama neproporcingai ilgai.

J. Urbonas savo veiklą vysto jau daugiau nei 9-erius metus. Jo sukurtos svetainės – profesionalios, konkurencingos, optimizuotos pagal naujausius SEO principus, prisitaikančios prie įvairių įrenginių. Daugiau informacijos apie kokybiškas interneto svetaines rasite apsilankę e-shopkurimas.lt.

Jonas Urbonas