1. Paslaugos.lt
  2. Blogas
  3. Renginiai, šventės
  4. Įmonių kalėdiniai vakarėliai: ...

Įmonių kalėdiniai vakarėliai: renginių vedėjo Ryčio Mazūro ir jo komandos patarimai

Paskelbta 2019-11-11
Renginių vedėjas Rytis Mazūras

Rudeniui persiritus į antrą pusę įmonių vadovai pradeda sukti galvą, kaip pradžiuginti darbuotojus artėjant didžiosioms metų šventėms. Įmonių vakarėliai – jau tradicija tapęs būdas padėkoti ir paskatinti kolektyvą. Prasideda ir pats darbymetis renginių vedėjams. Vėlyvas ruduo, žiema renginių vedėjams – metas, kai užsakymų apimtys išauga, o kalėdinė nuotaika tęsiasi kokius tris mėnesius iš eilės.

Nuo ko pradėti organizavimo darbus?

Ieškantys įmonės vakarėlio vedėjų turi dvi pasirinkimo alternatyvas: kreiptis į renginių organizavimo kompaniją arba tiesiogiai į renginių vedėjus. R. Mazūras apibūdina jų skirtumus:

„Didelė renginių organizavimo kompanija renginio vedėjui – tik privalumas: jis gaus renginio scenarijų, tad beliks jį išpildyti. Vedėjas turės konkretų darbą, jį atliks ir galės būti ramus. Šiuo atveju visa atsakomybė tenka renginio organizavimo kompanijai. Mūsų komandos atveju pats esu ir organizatorius, ir renginių vedėjas, tad galiu prisiimti man skirtas atsakomybes ir viską įvykdyti savarankiškai.“

Bendradarbiaujant tiesiogiai su renginių organizatoriais galima nemažai sutaupyti: nereikia papildomai mokėti tarpininkams. Tad kalėdinių įmonių vakarėlių organizavimas prasideda nuo pirmųjų užklausų, pokalbio telefonu ar bendravimo el. paštu bei pirmojo gyvo susitikimo:

„Visų pirma įvertiname renginio biudžetą, užsakovo lūkesčius ir pateikiame pasiūlymų. Visuomet apgalvojame, ką naujo galime sukurti įmonės istorijoje. Didelės įmonės metai iš metų jau yra prisisotinusios įvairiausių programų, tad tenka pasukti galvą generuojant naujas originalias idėjas“, – pasakoja renginių vedėjas Rytis Mazūras.

Renginių vedėjas Rytis Mazūras

Kuo dar gali padėti renginių vedėjas? Kokias renginių organizavimo problemas jis sprendžia?

Geras renginių vedėjas visų pirma yra geras organizatorius, besidalijantis idėjomis ir patarimais. Todėl jis gali sumažinti renginių organizavimo rūpesčių:

  • padėti rasti optimalią, visiškai renginio formatą atitinkančią šventės vietą;
  • pateikti geriausius maitinimo variantus;
  • rekomenduoti patikimus dekoratorius, fotografus, operatorius ir daugybę kitų paslaugų teikėjų, kurie padeda sukurti šventės efektą: tai gyvos grupės ir atlikėjai, mentalistai ar iliuzionistai, šokėjai ir dar daugelis kitų.

Kodėl įmonių vakarėliams reikia vedėjo?

Vakarėlį be vedėjo įsivaizduoti labai sunku, nebent tai specialus formatas, kai groja tik muzika, o vakarėlio dalyviai ramiai vakarieniauja ir bendrauja.

Jei pasirenkamas tradicinis renginys, be vedėjo išsisukti nepavyks. Vedėjas visada prisiima atsakomybę už renginio organizavimą, vedimą, jis yra ir visos šventės veidas, rikiuojantis programą ir šventei suteikiantis rafinuotumo, solidumo.

„Asmeniškai man vedant renginius svarbi kiekviena sekundė, tad atsipalaiduoti nėra kada: tenka rūpintis visais, dirbančiais kartu, net jei tai kitos komandos nariai, tenka nešti atsakomybę už viską, kas vyksta aplink“, – pasakoja renginių vedėjas R. Mazūras.

Naujausios vakarėlių tendencijos – kokios jos? Kas „ant bangos“?

Kiekvieną sezoną renginių vedėjai užsakovams pasiūlo įvairių, dažnai ir autorinių, naujovių, tačiau idėjų išduoti viešai neskuba: jas greitai pasisavina konkurentai.

„Šių metų kalėdiniams vakarėliams nebesiūlome vieno vedėjo paslaugos – atvykstame dviese. Žinoma, du vedėjai – visada geriau negu vienas, aišku, jei jie yra profesionalai. Taip pat prie komandos prisijungė ir keli didžėjai bei atlikėjai. Tai renginį paverčia švente, o ne dviejų žmonių pasirodymu, kai visą vakarą „aria“ vienas vargšas vedėjas, o didžėjus net nesutrypsi stovėdamas pasislėpęs už pulto. Net nežinau, kas nusprendė, jog toks renginių formatas – idealus, tačiau renginyje noriu parodyti daugiau asmenybių, daugiau talentų, noriu, kad renginio dalyviai jaustųsi tarsi išplaukę į turiningą kruizą. Ir kai į tai dedi visas pastangas, iš šventės išvyksti didžiuodamasis“, – naują požiūrį atskleidžia R. Mazūras.

Klientai ieško vis įdomesnių formatų, atsisako įprastų ir jau pabodusių pramogų. Pavyzdžiui, vidurnaktį reginiuose pradedama atsisakyti fejerverkų: vis daugiau klientų renkasi lazerių šou. Ši paslauga greitai populiarėja ir atrodo nepakartojamai: renginio svečiai viso pasirodymo metu praktiškai sustingę stebi šou, filmuoja nepamirštamą reginį išmaniaisiais.

Ar teminiai vakarėliai vis dar madingi?

Teminių vakarėlių – kelionės kruiziniu laivu, Oskarų apdovanojimų, mafijos ar gangsterių susirinkimų ir pan. – klientai po truputį atsisako, bet jei kolektyvas smagus ir visi vienbalsiai nubalsuoja už tokį renginio formatą, jei randa kiek originalesnę idėją, R. Mazūras tame nemato nieko blogo. Bet kuriuo atveju teks pasirinkti aprangos kodą:

„Mes visada siūlome klasiką, nebent tai išskirtinai tropinis vakarėlis. Juoda ir balta vyrui visada bus madinga, savo ruožtu damoms – vakarinės suknelės. Juk visi nori būti gražūs ir žibėti. Be to, teminis vakarėlis nelygus teminiam, tačiau apie tai kalbame tik gyvuose susitikimuose. Originalios idėjos šiais laikais ypač vertinamos“, – įsitikinęs vakarėlių guru.

Kaip išsirinkti įmonės kalėdinio vakarėlio vedėjus?

Pasak R. Mazūro, jei prieš keliolika metų renginių vedėjas buvo prestižinė profesija ir didžiausiuose Lietuvos miestuose jų galėjome skaičiuoti vos ne ant rankų pirštų, tai šiandien turime perpildytą rinką, nes renginius vesti pradėjo visi – nuo muzikantų iki profesionalių žodžio meistrų.

Šiuo metu apžvelgiant Lietuvos rinką būtų galima priskaičiuoti per 300-400 renginių vedėjų, įskaitant populiariausius televizijos veidus, kuriuos atstovauja vadybininkai. Tad natūralu, kad klientams tikrai sunku išsirinkti.

Todėl vakarėlio vedėjo paieškoms patariama nepagailėti laiko: tik tada vakarėlis nebus eilinė vedėjo ir didžėjaus klišė.

„Šiais metais pastebime tendenciją, jog daugelis įmonių ieško naujų organizatorių ir vedėjų, nes esami partneriai tiesiog išsisėmė: tai ypač jaučiasi gaunant daugybę užklausų per portalą Paslaugos.lt“, – pasakoja R. Mazūras.

Renkantis renginių vedėjus svarbu:

  • Patirtis.
  • Kartu dirbanti komanda.
  • Idėjos.
  • Profesionalumas.
  • Atsiliepimai ir rekomendacijos.

R. Mazūras pasakoja apie pasiteisinančius ir nuolatinių klientų gausą užtikrinančius renginių vedėjų veiklos principus:

„Geras vedėjas visada turėtų pažerti staigmenų, apie kurias užsakovai nieko nežino, sukurti originalią programą, kad švenčių dalyviams nebūtų kada nuobodžiauti. Metas pakilioms ir originalioms šventėms, o ne baliams, kurių, prabėgus kelioms savaitėms, net neprisimintumėte. Scena yra vieta pamatyti kažką naujo, nustebti, būti pralinksmintam ir sužavėtam – to ir laikomės mūsų komandos politikoje.“

Akivaizdu: įmonių vakarėliuose, kur susirenka gana išranki publika, viskas turi trykšti energija, programa turi būti dinamiška, progresyvi, kintanti, įdomi, naujoviška.

Kiek kainuoja kalėdinio vakarėlio programa?

Finansinis aspektas besirengiant įmonės vakarėlio vedėjus – labai svarbus: nemažai įmonių nori susiorganizuoti visą vakarą už 500 eurų, tačiau, jei norime profesionalaus rezultato, tai praktiškai neįmanoma. Žinoma, jei renginius užsako nedidelės įmonės, galima ieškoti pigesnių sprendimų.

Kalėdinis didelės įmonės vakarėlis į pagalbą pasitelkiant profesionalius darbuotojus ir komandas gali kainuoti nuo kelių iki kelių dešimčių tūkstančių eurų. Be to, reikia turėti omenyje, jog kalėdiniu laikotarpiu (lapkritį–sausį) daugelio atlikėjų honorarai šokteli dvigubai ar net trigubai, todėl, norint pasiūlyti geresnę kainą nei kitos renginių organizavimo kompanijos, reikia labai gerų pažinčių ir didelio įdirbio.

„Užsakovus skirstau į dvi kategorijas – tai ribotas biudžetas ir bandymai išsisukti kuo pigiau, bei kita kategorija, kuriai labai svarbu renginio kokybė, dirbanti komanda, laimingi darbuotojai ir originali programa. Galiu nudžiuginti, kad už apytiksliai 1500 eurų galime pasiūlyti net du profesionalius vedėjus, keletą didžėjų, kartais – net du papildomus atlikėjus. Ilgametė patirtis leidžia pasikviesti atlikėjus bendradarbiauti žymiai geresnėmis sąlygomis, nei tai gali padaryti kiti. Jei įmonė turi papildomų resursų, galime pradėti kurti stebuklus ir į renginį pasikviesti geriausius Lietuvos ar užsienio paslaugų teikėjus, atlikėjus, gyvas grupes ir... Bet tai tegul lieka paslaptimi, nes geras organizatorius visada turi savo „arkliukų“, kuriuos atskleidžia privačiuose pokalbiuose su įmonių administratoriais ar vadovais. Bet kuriame renginyje siūlome nepamiršti ir gyvo garso grupių: jos paverčia renginį švente, o ne paprastu baliumi“, – intriguoja renginių vedėjas.

Renginių vedėjas Rytis Mazūras yra sukaupęs daugiau nei 15-os metų ir per 4000 įvairiausių renginių ir švenčių patirtį. Šiemet prie jo prisijungė ir antrasis renginių vedėjas Martynas Stankevičius. Neseniai įkurta ir VšĮ „Tyla prieš audrą“. 2019–2020 m. sezonu renginių vedėjai kiekvienam įmonės vakarėliui žada parengti įspūdingą programą su keliais didžėjais ir pačiais talentingiausiais atlikėjais.