1. Paslaugos.lt
  2. Blogas
  3. Kiti
  4. Apie tapybą gamtoje ir paveikslus ...

Apie tapybą gamtoje ir paveikslus namams

Paskelbta 2021-04-20
Tapyba gamtoje

TAPYBA GAMTOJE

Pirmiausia, kalbant apie tapybą gamtoje, reikėtų pradėti nuo kelių terminų:

  • Plenerinė tapyba - tapymas iš natūros gamtoje, stengiantis perteikti tuo momentu esantį apšvietimą, spalvas. Galima savarankiškai pačiam keliauti ir ieškoti motyvų tapybai ar dalyvauti tapytojų pleneruose. Dažniausiai tokie plenerai būna organizuojami vasarop kai geras oras. Tapymas su bendraminčiais sukuria įdomią erdvę diskusijoms, patarimams ir naujoms idėjoms.
  • Alla prima tapyba - kai dažas tiesiogiai tepamas ant drobės, paveikslas nutapomas kol nebūna išdžiūvęs. Tuo tarpu iki baroko laikotarpio daugiausiai buvo naudojama sluoksninė tapyba (ploni sluoksniai, būtinai turi išdžiūti kol būna dengiamas kitas sluoksnis). Alla prima metodu tapoma plenere, kadangi apšvietimas keičiasi labai greitai, todėl reikia greitai fiksuoti esančius spalvinius santykius.
Tapyba gamtoje
Bryce kanjone, JAV. 2017

Plenerinė tapyba išpopuliarėjo meno pasaulyje dėka impresionistų. Toks tapymo būdas privalo būti mobilus, kad galima būtų patogiai keliauti su įranga. Tuo metu atsirado aliejiniai dažai tubelėse (anksčiau pigmentas buvo sutrinamas su linų sėmenų aliejumi studijose) ir sulankstomi lengvesni molbertai. Dėl to, dailininkams tapo daug lengviau keliauti ir tapyti gamtoje ar miestuose.

Tapyba gamtoje
Didžiajame kanjone, JAV. 2017

Pagrindinis privalumas tapant gamtoje - tapyba iš pirminio šaltinio. Visų pirma, kolorito sodrumas ir erdvės pojūtis. Spalvų derinius akis mato daugybę kartų geriau nei fotoaparatas. Menininkas pats pasirenka kas jam svarbiausia, gali keisti vizualią informaciją prieš savo akis, tarkim patraukti medžius į kraštą ar prailginti upelį, jei tai trukdo kompozicijai. Fotografijoje dažniausiai šešėlinės dalys būna juodos ar nupilkintos, šviesos išdegintos ar be spalvinio sodrumo. Galima tai redaguoti, kad kažkiek atitiktų matytą vaizdą, bet tai visiškai skirtinga nei būnant toje vietoje ir intensyviai stebint, išgyvenant ir tapant pasirinktą vaizdą. Po kelių valandų intensyvaus stebėjimo ir bandymo tą matomą vaizdą nutapyti, pradedi daug tiksliau matyti. Pvz., šešėliai tikrai nebūna juodi, jei turi sodrumo, pilkos vietos nebe pilkos, o labiau violetinės, melsvos jei dangus mėlynas. Gal dėl to žiūrint impresionistų paveikslus muziejuose jaučiasi gamtos natūralumas.

Tapyba gamtoje
Monument Valley, JAV. 2017
Tapyba gamtoje
Tapyba Anykščiuose
Čiobiškio dvaro tapytojų pleneras
Čiobiškio dvaro tapytojų pleneras. Paroda, aukcionas. 2019

PAVEIKSLAI NAMAMS

Per pastaruosius keletą metų tapydamas gamtą pastebėjau, kad žmonės gyvenantys miestuose savo namams vis dažniau pradeda rinktis paveikslus su gamtos motyvais, tuo labiau Lietuviškos atpažįstamos gamtos. Tikriausiai tai galima paaiškinti ir tuo, kad karantino laikotarpiu būnant namuose vis tiek norisi turėti dalį gamtos ir pas save namuose. Tokie paveikslai primena, kad turime nuostabią gamtą, keturis labai skirtingus sezonus ir man kaip tapytojui tai yra neišsenkamas įkvėpimas.

Paveikslai namams
Paveikslai namams
Paveikslai namams