- Kam reikalingas grafikos dizainas?
- Populiariausi grafikos dizainerių tipai
- Ką apgalvoti prieš pradedant grafikos dizainerio paiešką?
- Kaip išsirinkti tinkamiausią?
- Galutinis susitarimas- į ką atkreipti dėmesį?
- Kaip dirbti su grafikos dizaineriu?
- Klausimai, kurių gali klausti dizaineris
- Kokios dažniausios nepatyrusių grafikos dizainerių klaidos?
Kam reikalingas grafikos dizainas?
- Kurti identitetą. Paprastai identitetas prasideda nuo logotipo, kadangi logotipas yra prekės ženklo pamatas. Kurdamas logotipą grafikos dizaineris atsižvelgia į tikslinę auditoriją, spalvų ir formų įtaką žmogaus suvokimui ir emocijoms, meno harmonijos taisykles, situaciją rinkoje, įmonės ar prekės ženklo tikslus.
- Gražinti, kurti estetiką. Tai dažniausiai naudojama grafinio dizaino elementų funkcija - nuo reklamos iki knygų viršelių ir produktų pakuočių ir kitų dalykų. Nors turinys ir funkcijos yra svarbiausi naudingo produkto bruožai, tačiau žmogui labai svarbu ir estetika bei stilinga išvaizda.
- Perduoti informaciją. Ši grafinio dizaino elementų funkcija yra ypatingai naudojama kuriant įvairias sąsajas, interneto svetaines, instrukcijas, gidus.
- Palengvinti navigaciją. Tikslingi grafikos dizaino elementai pagerina naudojimąsi interneto svetaine ar mobiliąja programėle. Tai turi didelės įtakos konversijoms.
Populiariausi grafikos dizainerių tipai
- Logotipų dizaineris
- Prekės ženklo dizaineris (apima visus elementus, kuriais įmonė pristato savo identitetą: logotipas, spalvos, šriftai, vizitinės kortelės, svetainės, socialinė medija ir t.t.)
- Interneto svetainių (web) dizaineris
- User Experience dizaineris (nustato, kokia bus vartotojo patirtis sąveikaujant su produktu)
- Pakuočių dizaineris
- Video dizaineris/animatorius
Grafinis dizainas yra labai plati sritis, o technologijos ir priemonės keičiasi labai greitai, todėl specialistas turi būti nuolat atnaujinantis savo žinias. Kiekvienas dizaineris turi savo specializacijos sritį (ar sritis), todėl rinkdamiesi dizainerį atkreipkite dėmesį, kokie yra jo vyraujantys darbai. Fantastiškų logotipų kūrėjas nebūtinai mokės sukurti tokią pat nuostabią ir funkcionalią interneto svetainę (arba išvis neteiks tokios paslaugos). Jeigu jums reikalingas tik logotipas, ieškokite logotipų dizainerio, tačiau, jeigu jaučiate, jog vien logotipo neužteks - ieškokite žmogaus, kuris gali sukurti visą identitetą. Kuriate mobiliąją programėlę? Samdykite UX dizainerį.
Ką apgalvoti prieš pradedant grafikos dizainerio paiešką?
- Žinokite, kokie grafinio dizaino darbai bus reikalingi (logotipas, plakatas, interneto svetainė ir pan.). Tai padės išsirinkti dizainerį pagal jo specializaciją.
- Koks Jūsų biudžetas? Neišvengiamai šis klausimas iškils projekto eigoje, tad geriau apie tai pagalvoti iš anksto. Grafikos dizaino paslaugos, kaip ir jų kainos yra labai skirtingos, todėl iš karto rinkitės iš atitinkančių jūsų biudžetą.
- Žinokite, kokie grafikos dizainerio įgūdžiai bus reikalingi.
- Apgalvokite savo viziją. Kuo aiškiau žinosite, ko norite, tuo geresnio rezultato sulauksite. Surinkite kuo daugiau pavyzdžių, kurie ją atspindėtų viziją (pvz., panašūs logotipai). Kartais gali būti sunku išreikšti žodžiais, kokio rezultato tikitės, todėl pavyzdžiai tikrai padės dizaineriui suprasti užduotį.
- Nusistatykite realius lūkesčius. Turėkite omenyje, jog dizaineris nėra programuotojas ar kūrybos direktorius. Taip pat nesitikėkite gauti idealų darbą pirmuoju eskizu.
- Žinokite, koks Jūsų dizaino tikslas? Ką norite tuo pasiekti?
- Kokia galutinė darbų atlikimo data? Dizainerio pradėkite ieškoti iš karto, kai nusprendžiate, kokios grafinio dizaino paslaugos bus reikalingos. Populiariausi dizaineriai yra užsakomi pusmečiui į priekį.
- Apibrėžkite tikslinę auditoriją. (Kam skirtas Jūsų dizainas: vaikams, moterims, vyrams, verslininkams ir pan.)
Kaip išsirinkti tinkamiausią?
- Peržiūrėkite darbų portfolio. Dauguma dizainerių turi savo stilių, tad išsirinkite darbus, kurių stilius ir išpildymas jums labiausiai patinka.
- Pasiteiraukite, kokia dizainerio patirtis. Pradedančiojo dizainerio, kuris nedaug metų specializuojasi pasirinktoje srityje, darbas kainuos pigiau, tačiau rizikuosite, jog bus įvelta klaidų.
- Patikrinkite atsiliepimus internete, dizainerio socialinius profilius, kad galėtumėte įsitikinti, ar tai yra tikras žmogus (gali pasitaikyti sukčiavimo atvejų, kuomet įkeliami svetimi darbai, paimami pinigai, o “dizaineris” dingsta.
- Pabendraukite su pasirinktu kandidatu gyvai arba per vaizdo pokalbį ir atkreipkite dėmesį, kaip specialistas bendrauja, ar išklauso jūsų viziją, pateikia savo pasiūlymų.
- Prieš užsisakant didelės apimties darbą, apsvarstykite bandomojo dizaino galimybę (turėkite omenyje, jog už bandomąjį darbą turėsite sumokėti).
- Paklauskite, kokios informacijos dizaineriui reikės iš jūsų.
Galutinis susitarimas- į ką atkreipti dėmesį?
- kiek dizaino variantų bus pateikta?
- Kiek kainuoja papildomi variantai? (jeigu neišsirenkama pirmąjame etape)
- Kokios darbų datos: kada pateikiami eskizai, kada galutinis darbas?
- Kiek galite prašyti pataisymų?
- Kas yra laikoma pataisymu, o kas - nauju užsakymu?
- Ar reikia mokėti papildomai už pataisymus?
- Kokiais formatais pateikiami darbai? (ai, eps, pdf, jpeg, png)
- Ar gausite naudojimo vadovą (brandbook), kuriame bus nurodytos naudojimo taisyklės, spalvų kodai, šriftai ir t.t.?
- Kiek laiko dizaineris saugos darbinius failus?
- Kokiu būdu vyks atsiskaitymas už darbą?
- Ar reikalingas avansas?
- Sutarties nutraukimo sąlygos: kada grąžinamas avansas, kada ne?
- Nenumatytos situacijos
- Konfidencialumas (Ar dizaineris galės darbus rodyti savo portfolio? Ar slapta informacija apie Jūsų įmonę bus reikalinga kuriant dizainą?)
Kaip dirbti su grafikos dizaineriu?
Dirbdami su dizaineriu bendraukite el. paštu, taip užtikrinsite, jog bus mažiau nesusipratimų ir visos jūsų pastabos neliks užmirštos. Aiškiai komunikuokite savo norus, viziją ir pastabas. Pateikdami pastabas, pasistenkite pajausti, kas konkrečiai dizainerio darbe jums nepatinka ir pateikite konkrečius pasiūlymas (pakeisti spalvą, šriftą ir pan.), vengdami tokių abstrakčių pasakymų kaip “norėtųsi, jog būtų įsimintinesnis”.
Kiekvienas dizaineris turi savo darbo planą, tačiau preliminarus planas būtų toks:
- Papasakosite savo viziją
- Dizaineris pateiks Jums keletą klausimų
- Sumokėsite avansą
- Per 7-10 dienų gausite pirmuosius pasiūlymus
- Pasirinksite vieną variantą
- Pateiksite savo pastabas, pasiūlymus
- Per kitas 7 dienas dizaineris ištobulins pasirinktą variantą
- Sumokėsite likusią pinigų dalį ir gausite paruoštus failus.
Klausimai, kurių gali klausti dizaineris
- Kokia jūsų veiklos sritis?
- Kokie turėtų būti užrašai?
- Koks jūsų veiklos šūkis?
- Kokia frazė apibūdina jūsų įmonę?
- Kokių detalių pageidaujate?
- Kokių spalvų norėtumėte?
- Kas patinka ir nepatinka Jūsų konkurentų naudojamuose dizainuose?
- Koks turėtų būti dizaino stilius (modernus, abstraktus, minimalistinis, prabangus, jaunatviškas, žaismingas, retro, solidus, kt.)?
- Kokia emocija turėtų vyrauti (švelni, griežta, gera, linksma, niūri kt.)?
- Kur dizainas bus naudojamas?
Kokios dažniausios nepatyrusių grafikos dizainerių klaidos?
- Naudojama per daug šriftų arba nederantys tarpusavyje šriftai
- Naudojama per daug kontrastų ir spalvų, kad dizainas atrodytų įsimintinas, tačiau į tokį dizainą nebus malonu žiūrėti.
- Dizainas per daug užkrautas, nepaliekama erdvės
- Per daug kūrybiškumo. Kiekvienas elementas turi turėti psichologinį pagrindimą, o per daug išsiskiriantis darbas sukelia atmetimo reakciją.
- Kopijuojami kitų darbai.