1. Paslaugos.lt
  2. » Sportas, treniruotės
  3. » Asmeniniai treneriai
  4. » Patarimai

Kodėl reikia samdyti asmeninį trenerį?

  • Treneris Jus išmokys naujų dalykų. Jeigu esate naujokas, treneris Jums yra tiesiog būtinas, kadangi tikriausiai mažai nutuokiate, ką daryti sporto salėje, tačiau, net jeigu ir sportuojate keletą metų savarankiškai, domitės fitneso pasauliu, profesionalus treneris vis tiek išmokys Jus naujų pratimų, pataisys Jūsų atlikimo techniką, duos naudingų patarimų. Įprastai sporto klubuose būna įvadinė nemokama treniruotė, per kurią treneris paaiškins pagrindinius principus bei parodys, kaip reikia naudotis treniruokliais.
  • Treneris privers į save pažiūrėti objektyviai. Mes visi turime sričių, kurias norėtume tobulinti, o asmeninis treneris gali ne tik realistiškai pasakyti, kokių rezultatų galima pasiekti perkiekvieną treniruotę, tačiau ir kaip optimizuoti treniruotę skirtingoms raumenų grupėms.
  • Treneris - geriau už veidrodį. Sportuojant savarankiškai būtina žiūrėti į veidrodį, nes tik taip galėsite matyti visas savo klaidas, tačiau pro kvalifikuoto trenerio akis nepraslys nei menkiausia klaidelė ir jis iš karto galės pataisyti Jūsų atlikimo formą.
  • Jis motyvuos padaryti daugiau. Sportuojant be trenerio kyla noras išeiti iš salės anksčiau, sunku priversti save daryti pratimą iš paskutiniųjų jėgų. Sportuojant su treneriu tikrai pamatysite, jog tas paskutinis pakartojimas iš tiesų gali būti ne paskutinis, nes Jūsų kūnas sugeba daug daugiau.
  • Padės emociškai. Įprastai geras treneris suteiks Jums konsultacijas ne tik treniruotės metu, tačiau galėsite bet kada jam parašyti ir paprašyti patarimo dėl mitybos ar motyvacijos sportuoti trūkumo. Treniruotės pradžioje geras treneris taip pat nepamirš Jūsų psichologinės būklės, visuomet paklaus, kaip šiandien jaučiatės ir pritaikys treniruotę pagal Jūsų tos dienos poreikius. Įsivaizduokite, kaip gera bus po sunkios dienos pasikalbėti su Jus suprantančiu žmogumi, o visas emocijas išlieti sportuojant. Dėl šios priežasties trenerį reikia geriausia rinktis ne tik pagal jo kompetencijos lygį, bet ir pagal tai, ar šalia jo jaučiatės komfortabiliai.

Ką reikėtų žinoti, prieš pradedant paiešką?

  • Išsigryninkite savo tikslą. Nepriklausomai nuo to, kas Jus paskatino pradėti ieškoti trenerio, žinodami tiksliai, kodėl norite dirbti su profesionalu ir ko iš jo tikitės, greičiau surasite tinkamiausią. Kadangi kiekvienas treneris specializuojasi kurioje nors srityje, turite žinoti tiklsiai, kokių rezultatų norite pasiekti. Pvz. Vienas Jums padės pasirengti maratonui, kitas daugiausia žinių turės kūno rengybos srityje, o trečias padės panaikinti laikysenos problemas.
  • Nuspręskite, kur norėsite treniruotis. Didelė sporto salė turės didesnį inventoriaus pasirinkimą, didesnį grupinių treniruočių skaičių, taip galimai turės baseiną, masažo kabinetą ar dar kitų privalumų. Didesni, gerai žinomi sporto centrai taip pat suteikia galimybę su viena naryste lankyti sporto klubus skirtingose vietose. Taigi, pasirinkę tokį sporto klubą neabejotinai gausite daug privalumų, tačiau piko metu (darbo dienomis nuo 17val.) galite susidurti su labai dideliu klubo užimtumu. Mažų sporto klubų pirvalumas yra tas, jog dažniausiai ten yra gan a jauku, juose lankosi visuomet tie patys žmonės, todėl visi vieni kitus pažįsta ir jaučiasi esantys bendruomenėje. Be jokios abejonės, labai svarbu, jog vieta būtų arti Jūsų namų ar darbo, nes net į geriausią sporto klubą tikrai rasite priežasčių nenuvykti, jeigu jis bus nepatogioje vietoje. Esant geroms oro sąlygoms nenuvertinkite galimybės treniruotis lauke - grynas oras treigiamai veiks Jūsų nuotaiką ir sveikatą.
  • Ieškokite potencialių trenerių skelbimų internete. Kai žinote, kokių tikslų norite pasiekti ir kurioje vietoje norite treniruotis, galite pradėti ieškoti trenerio. Iš gausybės pirmiausia atsirinkite tuos, kurie specializuojasi Jūsų srityje bei turi galimybę dirbti Jums pageidaujamoje vietoje. Dauguma sporto klubų turi savus trenerius, todėl pirmiausia rekomenduojame peržvelgti jų aprašymus. Taip pat dauguma didesnių sporto klubų jau gali pasiūlyti galimybę atsivesti savo trenerį (kuris turės sumokėti tam tikrą mokestį už treniravimą).
  • Parašykite ar paskambinktie keletui pasirinktų trenerių. Paklauskite Jus dominančių klausimų, pabendraukite, užsiregistruokite bandomajai treniruotei. Tuomet suprasite treniravimo stilių ir ar verta savo laiką ir pinigus skirti būtent šiam asmeniui.

Į ką atkreipti dėmesį, renkantis trenerį:

  • Į profesionalumą. Gali nuskambėti kaip elementarus dalykas, tačiau būtinai įsitikinkite, jog treneris, kurį samdote, turi trenerio licenziją. Atkreipkite dėmesį, kokius kursus yra išklausęs, kokius sertifikatus turi (taip suprasite, kurioje srityje specializuojasi. Žinoma, sertifikatai ir mokslų baigimas negarantuoja, jog treneris atitiks visus lūkesčius, tačiau tai parodo, jog jis domisi savo sritimi ir yra suinteresuotas tobulėti. Kodėl svarbus trenerio profesionalumas? Geras treneris padės pasiekti aukštesnių rezultatų per mėnesį, negu dirbtumėte su prastai savo darbą išmanančiu (ar be jo) metų metus. Taip tik švaistysite savo brangų laiką ir pinigus.
  • Į patirtį. Patikrinkite atsiliepimus internete, socialinius tinklus - taip žinosite, jog treneris turi patirties (galbūt turi nuotraukų klientų “prieš ir po”). Galite netgi parašyti keliems jo/jos klientams ir pasidomėti jų atsiliepimais atidžiau. Pasidomėkite, kiek laiko treneris veda treniruotes.
  • Į savo specialius poreikius. Jeigu laukiatės, turite širdies problemų, diabetą, traumą ar kitas ligas, įsitikinkite jog treneris turi reikiamas žinias, reikalingas dirbti su jumis.
  • Į savo lygį ir trenerio lygį. Jeigu esate pradedantysis, Jums tikrai nereikia trenerio, kuris yra pats geriausias savo srityje ir ruošia atletus fitneso varžyboms. Tokiu atveju Jums reikėtų paprastesnio trenerio, kuris jus motyvuotų ir įkvėptų tobulėjimui. Su laiku jūsų reikalavimai gali keistis. Rinkitės trenerį pagal savo lygį ir taip sutaupysite pinigus.
  • Į kainą. Vidutinė treniruotės kaina Lietuvoje yra maždaug 10-30 eurų, priklausomai nuo miesto, trenerio patirties ir užimtumo.
  • Į trenerio bendravimą ir asmenines savybes.

Kokios asmeninės savybės yra reikalingos asmeniniam treneriui?

  • Treneris pirmiausia turėtų patikti Jums. Paklauskite savęs, ar su šiuo žmogumi galėsite gerai sutarti ir ar jis yra nuoširdžiai suinteresuotas jums padėti.
  • Geras klausytojas. įsitikinkite, jog jis klausosi įdėmiai, kai jūs kalbate, supranta, kokie yra jūsų tikslai ir ar jaučiatės patogiai klausdamas įvairių klausimų.
  • Dėmesingas. Geras treneris per treniruotę turi koncentruotis tik į jus ir jūsų pratimų atlikimo techniką.
  • Kritiškai vertinantis ir suinteresuotas jūsų pažanga. Geras treneris reguliariai vertins ir stebės jūsų pažangą ir pagal rezultatus koreguos jūsų programą. Geriausia būtų, jog pirmosios treniruotės metu jus nufotografuotų ir tai darytų periodiškai. Tačiau, žinoma, tai galite daryti ir savarankiškai.

Klausimai, kurių svarbu paklausti renkantis trenerį:

  • Kurias sritis labiausiai reikia treniruoti? Įsitikinkite, jog pasirinkote trenerį, kuris išmano, kaip treniruoti skirtingus kūno tipus. Geras asmeninis treneris žinos, nuo ko pradėti, kaip dažnai prireiks treniruočių? Priklausomai nuo Jūsų tikslų ir įdedamų pastangų, treniruotis su treneriu gali tekti labai trumpai (kol išmoksite taisyklingai atlikti pratimus) arba labai ilgai (jeigu neprižiūrėsite mitybos, rezultatai bus labai menki). Koks Jūsų motyvavimo stilius? Galbūt klausimas skamba keistai, tačiau vieniems žmonėms labiau patinka griežtumas, kitiems - laisvumas. Su treneriu, kurio motyvavimo stilius Jums nėra priimtinas (pavyzdžiui, jis bus per daug griežtas ir liepia nemėgiamus dalykus daryti per prievartą) bus labai sunku dirbti ir galų gale nustosite norėti sportuoti.
  • Ar galite padėti su mitybos įpročiais? Kai kurie treneriai kartu yra mitybos specialistai ir gali sudaryti mitybos planą, kiti - tiesiog patarti, ką geriau valgyti, ko atsisakyti bei kuo pakeisti netinkamus produktus sveikesniais. Nepamirškite, jog mityba sportuojant yra labai svarbi ir be teisingos mitybos rezultatų pasiekti nepavyks.
  • Kokia yra apmokėjimo tvarka bei būdai? Ar taikomos nuolaidos perkant daugiau treniruočių?
  • Ar treneris laisvas jūsų pasirinktomis dienomis bei laiku?
  • Ar yra papildomų mokesčių? Pavyzdžiui, sporto programos sudarymas, sutarties nutraukimas.
  • Ar eigoje sporto programa yra koreguojama ir kiek už tai reikia mokėti?

Kokio trenerio reikėtų vengti?

  • Negalinčio parodyti sertifikatų.
  • Neturinčio rekomendacijų.
  • Bandančio parduoti sporto papildus arba sakančio, jog tam tikri papildai yra būtini jūsų programoje.
  • Bandančio diagnozuoti ir gydyti traumas, nors neturi tam kompetencijos.
  • Siūlančio mitybos programą, nors neturi tam kompetencijos.
  • Pasisakančio už tokius svorio metimo būdus kaip pirtys, kūno įvyniojimai ar pasyvūs treniruokliai.
  • Turinčio sporto programą, kurią siūlo visiems ir kuri nėra individualizuota.
  • Teigiančio, jog jo/jos treniravimo metodas yra vientelis, kuris veikia.
  • Per pirmąjį susitikimą skiriaančio mažai dėmesio išsiaiškinti jūsų tikslams ir sveikatos būklei, o vietoje to iškart siūlo pradėti treniruotę.
  • Vėluojančio į susitikimus (arba į juos neateina), yra sunkiai pasiekiamas telefonu ar kitomis priemonėmis.
  • Žadančio įspūdingus rezultatus per trumpą laiką.
  • Nesutinkančio pasirašyti sutarties. Atminkite, jog visuomet užsakant paslaugas ir perduodant ar pervedant pinigus turėtumėte pasirašyti sutartį, kaip įrodymą, jog sandoris įvyko. Jeigu treneris neturi savo sutarties, galite pasinaudoti Paslaugos.lt šablonu. Spauskite čia.